Treasure Island ๐Ÿ–

22 april 2019 - Harris County, Texas, Verenigde Staten

Day #26

It is a beautiful day ๐Ÿ”…๐ŸŒบ

We beginnen weer aan een nieuwe dag, een nieuwe weg en een nieuwe bestemming โฏ

We vertrekken richting Galveston Island, vlak onder Houston.
Het is een flinke rit, zo'n 348 km maar dat zijn we inmiddels gewend en dat is voor ons hier "tikken" ๐Ÿ˜‰

GalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalveston

Onderweg genoeg te zien en regelmatig stoppen is het motto! (soms ook maar niet ๐Ÿค”)

Galveston

Vooral veel olie-plantages zien we voorbij komen. Het lijkt wel hoe oostelijker (is dit Ned?? ๐Ÿ˜‚) hoe meer...

Galveston

Als we dan eenmaal de kust naderen moet we een behoorlijk hoge en vooral steile brug over...

Galveston

Aan de andere kant van de brug komen we terecht op het kleurrijke Galveston Island.

GalvestonGalvestonGalvestonGalveston

Alleen maar huizen gebouwd op palen (zal ergens goed voor zijn ๐Ÿ˜‰) en in vrolijke kleuren geschilderd.
Met de zee ๐ŸŒŠ op de achtergrond, de zon ๐ŸŒž en palmbomen๐Ÿ waan je je echt op een bounty eiland....De zee is alleen niet turqoise-groen maar olie-bruin ๐Ÿ˜.

GalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalvestonGalveston

Als het dan niet het weer is dat zorgt voor actie tijdens onze reis dan is het wel een voortvluchtige ๐Ÿƒโ€โ™‚๏ธ.
In de middenberm staat een politie auto ๐Ÿš” op de uitkijk. Ineens worden wij ingehaald door een tesla, hij reed overduidelijk te hard. Ik zeg nog, die politie-agent zal er wel achteraan gaan en jahoor: wieiwieieiiewie (een herrie maken die sirenes hier ๐Ÿคช).
In een paar seconden gaat het fout want iemand die op de rechtse baan rijd ziet de Tesla niet en gaat links iemand anders inhalen. Dit komt de meneer (zie foto๐Ÿ˜‰) van de tesla niet goed uit en verliest de macht over het stuur en lanceert zichzelf in het gras in de middenberm...even later raakt hij van de weg en word door verschillende politie-agenten gearresteerd! Als we stil staan (we kunnen niet verder vanwege dit) horen we van iemand anders dat een agent zijn band lek heeft geschoten. Lijkt wel een wild west-film ๐Ÿ˜‚
Eind goed al goed en meneer tesla rijd voorlopig geen auto meer en ziet er voorlopig zelfs geen meer van dichtbij!! ๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘Œ

GalvestonGalvestonGalveston

Aan de andere kant van het eiland blijkt dat je alleen met de ferry over kunt steken naar het vasteland ๐Ÿ™„. Die tocht duurt wel 30-45 minuten....
Camperbenen ๐Ÿงฆ hebben is wel genoeg, die zeebenen hoef ik er ook niet nog eens bij ๐Ÿ˜‚.

We rijden dus terug over het eiland en zoeken een rv park waar we kunnen overnachten. ๐Ÿ˜ด
Dit is de eerste keer dat we op verschillende plekken niet terecht konden zonder te reserveren. Ach ja de aanhouder wint en anders maar gewoon wildkamperen โ›บ.
We komen langs een camping die er vrij nieuw uit ziet, en dat blijkt want ze zijn net 2 weken open...Prachtige plek aan zee ๐Ÿ– met een restaurantje erbij waar we heerlijk hebben gegeten๐Ÿ•

Galveston

en waar George ons goed advies heeft gegeven: loop vooral niet door het gras want er zitten vrij veel ratelslangen ๐Ÿ.

Galveston

's Avonds een aantal moorden gepleegd ๐Ÿœ(=mug) want aan het water staan en de lichten aan hebben is vragen om gezelschap ๐Ÿ˜‚

Aan zee staan is ook een garantie voor een prachtige zonsondergang....Truste my friends ๐Ÿ˜˜

GalvestonGalveston

Day #27

Goodmorning .. ๐Ÿ˜Ž

Wat een heerlijke plek weer om wakker te worden, zeker met zo'n uitzicht vanuit je bed. ๐Ÿ˜Ž

GalvestonGalvestonGalveston

Als we ingepakt, afgekoppeld en opgemaakt ๐Ÿคก zijn gaan we verder op de route, richting Houston. Het zou de 4e grootste stad van de VS moeten zijn dus we zijn benieuwd. Voor vandaag zien we het alleen van een afstand want we gaan naar een rv park ten westen van Houston.

De highways zijn niet zo ons ding dus we gaan er maar ergens vanaf en rijden binnendoor verder. Dan zie je toch meer als alleen snelweg ๐Ÿ˜‰ Je doet er dan wel wat langer over maar we hebben tijd genoeg gelukkig.

HoustonHoustonHoustonHouston

Als we Alvin en Friendswood hebben gehad passeren we Houston "we have a problem" Nasa ๐Ÿš€. Een kleiner complex dan dat we in Florida hebben gezien, maar ook wel logisch want hier is alleen de controle-room en niet de lanceringen.

HoustonHoustonHoustonHouston

En als we dan verder rijden richting Houston zien we de skyline al in verte..

Houston

Nu snappen we ook gelijk waarom Houston de 4e grote stad hier...Het ligt allemaal ver uit elkaar, overal zie je wolkenkrabbers.

HoustonHoustonHouston

Onderweg gaan we dan op zoek naar een "whataburger" want men ๐Ÿ˜‰ zegt dat je daar lekker kunt eten ๐Ÿ™„.
Hmmmm daar denken wij anders over ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ maar niks aan de hand want we stappen in de camper en smeren een boterhammeke ๐Ÿฅช

Dan komt er weer actie om de hoek kijken.
Neeeeee geen tornado, geen beesjes, geen onweer maar ROBERT ๐Ÿ˜‚๐Ÿคช๐Ÿคฏ.
Laat ik even uitleggen dat er nog niet veel "fout" is gegaan of dat we bijvoorbeeld verkeerd zijn gereden.
Die keren dat het wel was, je raad het al: had Robert ๐Ÿ™‰ shag in zijn oor denk ik ๐Ÿคฃ.

We rijden bij Whataburger weg en ik navigeer rechtsaf....Robert gaat rechtdoor de parkeerplaats af.
Deze afrit is iets te hoog/steil voor de camper en we horen de onderkant van de camper het wegdek "kussen" ๐Ÿ’‹.
Tja niks aan te doen meer en we zetten de camera achter op de camper aan om te kijken ๐Ÿ‘€ of de bumper nog vast zit.
Pfffff hij zit nog vast..gelukkig want is $ 500 eigen risico.

We zijn goed en wel weer op weg en we moeten toll betalen ๐Ÿ’ฑ( aangezien we een nieuwe camper hebben met nog geen kenteken voor/achter moeten we contant betalen).
De toll poortjes zijn ontworpen voor "cars" en "trucks" ๐Ÿšš.
Die voor "cars" zijn iets smaller Robert!! ๐Ÿ˜‚
En dat heeft de spiegel gevoeld en wij gehoord ๐Ÿ™„. Weer $ 500 eigen risico!
Gelukkig heb ik de zero-risk verzekering afgesloten dus kost het ons niks maar anders ben je gewoon $ 500 eigen risico per gebeurtenis kwijt. ๐Ÿ™ƒ๐Ÿค

HoustonHouston

Hebben ze bij de Walmart ook lakstiftjes? Vast wel ๐Ÿ˜‰

Dit is de enige camping die ik een paar dagen geleden gereserveerd had. Omdat het Pasen is
๐Ÿฅ๐Ÿฃ๐Ÿค is het overal wat drukker.

Houston

We komen aan en alles ligt/staat al klaar, het hek word open gedaan en voila...plek 309 is voor ons de komende dagen๐Ÿฐ
We lopen eerst een rondje over de camping, deze is best groot met een meer , zwembad en activiteitencentrum.
Voor we er erg in hebben zijn we 1,5 uur verder. Komen mensen tegen, ze vragen hoe het met ons gaat en voila....toktoktoktok ๐Ÿ“.
We komen zo veel te weten, ook over de omgeving, het wapengedrag hier en wat tailgating is!
Geweldig toch zo'n "achterklepfeestje", :vooral bij evenementen word dit gedaan en zijn de pick-up trucks toch niet voor niets uitgevonden.
Achterklep naar beneden, bbq erop en ๐ŸŽ‰๐Ÿฝ.

Day #28

Happy Easter ๐Ÿค๐Ÿฃ๐Ÿฅ

Bij jullie is het ook goed weer gelukkig! ๐Ÿ˜Ž

Geen chocolade-eieren zoeken hier ๐Ÿ˜ฎ ze smelten voor ze verstopt zijn ๐Ÿ˜‚ Scrambled eggs daarentegen....๐Ÿณ lekker hoor als ontbijt.

HoustonHouston

Today a lazy day....heerlijk aan het zwembad..beetje wassen tussendoor...bij de camper chillen met een chipje en filmpje...'s avonds lekker wandelen door de wijk

HoustonHoustonHoustonHouston

een hapje eten bij Denny's en daarna shoppen bij de Walmart..hoe amerikaans wil je het hebben? ๐Ÿ˜‰

To be continued......๐Ÿค—

Fotoโ€™s

1. Marian ceron:
    22 april 2019
    Nou nou wat een beleving hebben Julie gehad hier is het mooi weer wat een mooie foto;s is de camper nog wel heel robert kennende sloopt hij wel graag gaat ze lekker chillen en wacht op het volgende verhaal vele groetjes๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜
  2. Ilja:
    22 april 2019
    Jullie maken het mee ๐Ÿ˜‚ Ik zie het ook steeds echt voor me ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜‰ Deze blog is straks voor jullie zelf volgens mij ook echt super fijn. Je kunt anders gewoon niet alles onthouden en vertellen... dat laatste lukt zelfs jou niet ๐Ÿ˜œ xxx
  3. Raymond en Marijke:
    22 april 2019
    Gaaf hoor. Dit deze reis ga je nooit vergeten. Geniet ervan samen. Leuke politieauto ๐Ÿ‘
    Groetjes
  4. Djuri Boot:
    Enjoying it very much
  5. Miranda marcelis:
    22 april 2019
    Zo leuk om alles te lezen. Echt een geweldige ervaring
  6. Lenie Zeegers:
    22 april 2019
    Wat een geweldige ervaring weer hele mooie foto's en ik beleef het zo ook mee leuk hoor ๐Ÿ‘๐Ÿ˜˜
  7. Janneke Kuysten:
    Wat een avontuur zeg Ge-WeL-Dig ๐Ÿ˜
    ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  8. Jean en Dre:
    Het is toch ook nooit saai bij jullie hรฉ ๐Ÿ˜
    Jullie hebben al weer heel wat beleeft samen.
    Een heel verhaal en weer leuk om te lezen, maar begin jullie toch ook wel weer te missen๐Ÿ˜Š
    Maar fijn dat jullie het naar jullie zin hebben
    Dikke knuffel van ons๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  9. Toos en Piet:
    23 april 2019
    Wij hopen dat jullie ook fijne Paasdagen hebben gehad?En Robert luister voortaan naar het vrouwtje he'.
  10. Wim Zeegers...:
    23 april 2019
    Prachtige foto's en een mooi uitgebreid verslag..Geniet ervan gr ....
  11. Joyce de Vet:
    23 april 2019
    Echt leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal meemaken!! Have fun!! Groetjes
  12. Silles:
    23 april 2019
    Wat een mooie verhalen en fotoโ€™s! Altijd weer erg leuk om te lezen en te zien!๐Ÿ’‹
  13. Tonny v Zon:
    24 april 2019
    Jullie maken ook van alles mee spannend die politie En dan DIE ROBERT ๐Ÿ™ˆHet is goed dat jij er bent Ilona Maar het was weer een mooi verslag heel veel groetjes van ons ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š