Life is a crazy ride ☯️

26 april 2019 - Freestone County, Texas, Verenigde Staten

Day #29

Houston: " we don't have a problem'. 😉

Houston

We willen downtown komen en dat is even een gepuzzel ♣️omdat we een "klein" formaat automobiel bij hebben.
Maar we zijn wel in voor een uitdaging, dus we rijden richting een stadion 🏈 in downtown, daar zullen ze vast een grote parkeerplaats bijhebben.
Goed gegokt, betalen en aan de wandel...

HoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHoustonHouston

'S middags nog Buffalo Bayou Park, genieten van het uitzicht.

HoustonHoustonHouston

Dan rijden we naar Nederland! Nee luitjes we komen nog niet naar huis 😮😂.
Nederland is een gehucht ten oosten van Houston. Het is een van oorsprong nederlandse nederzetting (heeeeel lang geleden) maar verder niks te doen/zien 😱.
Het rv park was ook geen topper deze keer. Als je de camper aan wilde sluiten op stroom ..kreeg je stroom ⚡🙄.

NederlandNederland

Maar ach we mogen niet klagen want dit is het enigste rv park wat tegen is gevallen in bijna 4 weken. En je moet alles een keer meemaken toch?
' s Avonds stuur ik nog een berichtje naar Gary (die we ontmoet hebben op het rv-park in Amarillo🤠) om hem te bedanken voor alle tips en het magazine waar we veel aan hebben gehad.
Hij zou het toch wel heel leuk vinden om ons zijn "home-town" 🏡te laten zien!
Dus we leggen agenda's ( alsof ik veel afspraken heb staan 😉😂) "naast" elkaar en besluiten morgen, dinsdag naar Gary te rijden in San Marcos, een rit van zo'n 400 km!!
Dat lijkt enorm veel voor een bezoekje te brengen voor een dag maar hier is dat normaal, net zoals dat je een uurke 🕖 rijd om te gaan uiteten.

Day #30

We rijden vandaag naar Gary in San Marcos ( noordoosten van San Antonio).
Het word een rijd-ochtend, maar dat vinden we niet erg. Genoeg te zien onderweg 👀.

We stoppen natuurlijk ook nog even om een bloemetje 💐 te kopen voor Gary, we kunnen niet met lege handen aankomen en drinken doet Gary niet 🍾.

Als we dan bij Gary in "the hood" aankomen zijn we aangenaam verrast, een mooie buurt en zijn benieuwd hoe hij woont. We verwachten geen hal na de voordeur 😁(kijken teveel tv denk) want de meeste huizen hier in the states 🇺🇸 hebben een "open floor plan".

San Marcos

San Marcos

En jawel hoor we komen aanrijden in de straat en Gary staat al buiten op ons te wachten. We krijgen een complete tour van zijn huis en het ziet er allemaal keurig uit. En inderdaad geen hal..😂je stapt zo de huiskamer in.
Hij rijd met ons naar het rv-park waar we overnachten, we koppelen alles aan en "klimmen" bij Gary in de auto.
Hij rijd een RAM-VAN, een pick-up van groot formaat 😮.
Het lijkt wel een side-table wat tussen ons in staat, zo'n groot midden-console is het 😂.
Hij laat ons San Marcos zien : van een shopping mall zo groot als heel de Reeshof tot prachtige natuur met een rivier vol natuurlijk bronwater, zo helder en altijd warm tot aan de Texas State University, een van de snelst groeiende colleges van Texas✴. Hij rijd ook naar een van de duurste "gated communities" in Texas, Kissing Tree: prachtige huizen met een eigen tennisbaan, golfbaan, zwembad en bewapende bewaking dus we geloven Gary op zijn woord, maar aan de buitenkant is al te zien dat het over the top is.

San MarcosSan MarcosSan MarcosSan MarcosGrueneGrueneGruene

Van al dat site-seeing krijgen we toch wel honger 🍖 en Gary neemt ons mee naar een "special place to have a real Texas experience" zoals hij het noemt.
We rijden naar Gruene, aan de Guadalupe river. Nou Gary je hebt punten 👌 gescoord door ons hier mee naar toe te nemen.
You earned an A+...👏

GrueneGrueneGrueneGrueneGrueneGrueneGrueneGruene

Gruene is klein, erg klein maar juist daardoor erg mooi en sfeervol!!
We gaan eten bij Gristmill River Restaurant, een oude molen🚡 verbouwt tot restaurant en helemaal in tact gelaten.
Geweldig lekkere onion-rings, baby back ribs en chicken fried chicken op.
Na het eten gaan we nog naar Gary's en pakt hij het fotoboek van de reis van 3 maanden die hij met zijn pas overleden vrouw heeft gemaakt.
" Seize the day", you never know." 👫

De volgende morgen krijg ik nog een berichtje van Gary:

"Thanks for dinner. That was such a nice thing to do. Really enjoyed our visit and was so happy you could make it happen. I want to keep in touch with you two. Safe travels."

Geweldig toch? 😉

Day #31

The Usa is natuurlijk een prachtig land maar het heeft zoals overal ook een keerzijde. ⚠️
Dat zien we hier in Huntsville Texas.
Hier is een federale gevangenis waar de doodstraf word uitgevoerd met een kerkhof erbij. Hier worden ook gevangenen die zijn overleden (natuurlijke dood) of die zijn geëxecuteerd begraven als ze niet door familie worden "opgeëist". De begraafplaats word ook door gevangenen onderhouden.

HuntsvilleHuntsville

Alle gevangenen, man of vrouw die ter dood veroordeeld zijn zullen uiteindelijk hun laatste dag doorbrengen in de Huntsville Unit. Ze zullen op de middag van de executie naar de Unit gebracht worden en daar door middel van dodelijke injectie geëxecuteerd worden.

Het is voor ons natuurlijk "makkelijk" gezegd dat ze daar hun verdiende loon krijgen maar als je hier bent geeft dat toch ook een raar gevoel. Ook degene die ter dood is veroordeeld is iemands zoon, broer, vriend of man (meeste zijn mannen).

Ja inderdaad als je hier bent, want dat waren wij.

We waren van plan om naar de Blue Lagoon te gaan maar er was weer een tornado op komst dus we dachten laten we niet de bossen in gaan.
We rijden naar Huntsville zelf. Er zou een gevangenis zijn waar vroeger een bende-lid van Bonny en Clyde had gezeten en een museum.

Dallas

We kwamen aan en parkeren de camper op een parkeerplaats tegenover de gevangenis. Er stond al wat media en er was wel wat bedrijvigheid. Ook onder de gevangenen want die kon je zien lopen op hun gang....
Op internet is te lezen dat er over een 1,5 uur een executie plaats vind. 🤔
Die van John William King, 44 jaar en in 1998 opgepakt en in 1999 ter dood veroordeeld samen met nog 1 andere (is al geëxecuteerd) en een andere die levenslang heeft.
King en de 2 anderen hebben in 1998 een zwarte man vermoord. (3 mile achter zijn auto meegesleept) Hij was extreem racistisch.

Huntingsville

We zijn daar nu en besluiten te blijven en te kijken wat er allemaal gebeurt, om 1800 uur zou de executie plaats vinden.

Nou ik kan jullie vertellen dat dit de raarste "six o'clock" is die ik ooit heb meegemaakt. 🙄

Intussen komt er meer media (cnn + nbc), we zijn ook geinterviewd en word zondag gepubliceerd (keep you posted)

HuntingsvilleHuntingsville

En niet te vergeten de demonstranten. Protesten voor en tegen de doodstraf.
De klok van 1800 nadert en de sfeer word wat grimmiger en 1 persoon word door de politie verbannen van het terrein.

HuntingsvilleHuntsvilleHuntsvilleHuntingsvilleHuntsvilleHuntsvilleHuntsvilleHuntsvilleHuntsville

Als je dan zo met omstanders praat merk je dat er veel diverse meningen zijn, en dat mag ook.

Om 18:26 gaan de getuigen naar binnen.
De twee zussen en een nicht van J. Byrd, het slachtoffer.
We wachten tot de "warden" naar buiten komt met een mededeling: want misschien heeft de gouveneur het afgeblazen maar dan is het toch gebeurd!
Om 18:41 word hij uit zijn cel gehaald, om 18:43 word hij vastgemaakt op de tafel, om 18:55 word er om een laatste woord gevraagd van hem, om 18:56 begint het infuus te lopen, om 19:08 word hij dood verklaard.

Tijdens de persconferentie word er verteld dat King totaal geen spijt toonde en vanaf het moment dat hij uit zijn cel gehaald werd zijn ogen gesloten heeft gehouden.
De twee zussen van het slachtoffer spraken en kunnen na 21 jaar proberen verder te gaan met hun leven.

Ik raak nog aan de praat met demonstranten. Een toerist hier?? Dat is ook wel apart vinden zij..

Huntsville

Ieder zijn mening....

Terwijl we daar staan gaat er ook nog eens een noodalarm op mijn telefoon af ivm een naderende tornado...we moeten nog eten en zoeken "dekking" bij Denny's.

Huntingsville

Het gaat weer erg tekeer en er komt enorm veel regen 🌧 naar beneden en de wind🌬 zet aan!!
We moeten nog een camping zoeken en het is al 2030 uur...
Ik bel een rv park in de buurt voor de zekerheid zodat we niet voor niks rijden...en bulls-eye..."Sure Ma'am, just take spot nr. 33 and I will see you in the morning".

Als we dan even zitten voordat we de binnenkant van onze ogen gaan bekijken, kijken we terug op vandaag.

Pffff what a crazy world we live in....🤔

Sweet dreams, be happy and live life...it is precious ❤

1. Astrid:
    26 april 2019
    Heftig verhaal in zo'n andere wereld...dichtbij en toch ver weg...mooi om te lezen
  2. Wim Zeegers...:
    26 april 2019
    Ik heb genoten van jullie verhaal.en de foto's.gr en nog veel plezier samen...Wim
  3. Marian ceron:
    26 april 2019
    Wat een verhaal verder alles wel goed wat verschrikkelijk om dat van dichtbij mee te maken de foto,s waren weer prachtig pas op voor de tornado,s en geniet maar verder groetjes marian
  4. Janneke Kuysten:
    26 april 2019
    Wat een belevenis en wat een verhaal van de executie erg indrukwekkend
    En super dat gary jullie nog een rondleiding geeft dan zie je tenminste echt dingen die je normaal niet ziet buiten de toeristische plekjes
    Super gaaf 💜
  5. Emy Reijnen hueber:
    26 april 2019
    Was weer een super verhaal en heftig tegelijk.nog een fijne reistijd.
  6. Dre:
    26 april 2019
    Mooi verhaal jongens dank daarvoor xx
  7. Miranda marcelis:
    26 april 2019
    Was weer leuk om te lezen. Wat een beleving
  8. Lenie Zeegers:
    26 april 2019
    Wat een verhaal en erg indrukwekkend jullië maken zo wel wat mee .Leuk van garry dat hij jullie meeneemt super geniet er nog van 👍😎
  9. Tonny v Zon:
    26 april 2019
    Wat een geluk dat je Gary hébt leren kennen Hij heeft jullie heel veel later zien En wat lief hè dat hij nog een berichtje heeft gestuurd naar jou Ilona lief Lief Maar jullie hebben ook minder leuke dingen mee gemaakt MAAR JULLIE FOTO'S WAREN WEER TOP Tot het volgende verhaal groetjes van ons 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
  10. Jean en Dre:
    26 april 2019
    Jeetje wat een ervaringen, het is echt nooit saai bij jullie hé 😆
    Weer mooie dingen gezien die we weer een beetje mee mogen beleven in jullie blog.
    Op naar het volgende.....
    😘😘