Nature is beautiful πŸ€

6 juli 2019 - Owen Sound, Canada

Day # 100

Vanuit Huntsville rijden we naar Manitoulon Island. Het grootste eiland ter wereld wat in een meer ligt. In Canada vieren ze op 1 july hun bestaan en dan word overal om 1000 pm met vuurwerk de feestelijke dag afgesloten.

1080318108030010803261080367

We overnachten in Sudbury. Een redelijk dorp van formaat, veel andere keus is er niet want het is een vrij verlaten gebied hier πŸ˜‚.
We gaan eerst een boodschapje doen bij local supermarkt en dan een hapje eten bij Boston Pizza; de onion-rings zijn zooo lekker daar! πŸ₯¨

Day #101

We rijden een beetje op tijd aan want het is nog 2 uurkes rijden naar het zuidpunt van het eiland en we moeten ook weer terug want motels/hotels zijn er bijna niet.

108042510803771080383108038610803921080395108039620190705_161805

1080399

108040410804071080408

En als er zijn dan zijn ze vol 😯. Op de bonnefooi hier reizen is wat moeilijker maar we zijn niet voor 1 gat te vangen πŸ€ͺπŸ˜‚.
We rijden terug naar Sudbury en rijden morgen verder.....

Day #102

Om een uur of elf zitten we in de auto richting Barrie, een tussen overnachting.
We rijden langs de vele meertjes 🏞 hier die Oost Canada rijk is. Erg mooi alleen jammer dat je bijna nergens kunt stoppen op een mooi "view-point" πŸ”πŸ”Žom alles eens op je gemak te bekijken. En als je kunt stoppen en je stapt uit de auto word je aangevallen door horzels 🐝.

108042310804291080431108043210804371080439

Ik heb een motel gevonden in Barrie en daar zit ook een restaurant bij. Ideaal want dan kunnen we te voet πŸ˜‚πŸ˜‚.
Een italiaans restaurant en dat is nu net wat we heerlijk vinden dus spek naar onze bek. Een heerlijke pizza hebben we wel zin in en even op ons gemak eten, buiten lekker nog genieten, op tijd te bed en morgen nog een flinke rit voor de boeg..
Het is geen grapje, het is een joke πŸ€ͺ.
We komen binnen en de serveerster roept dat we kunnen gaan zitten waar we willen.
Ze komt aan tafel met de vraag wat we willen drinken en geeft de menukaarten af.
Als ze terug komt vraag ik of de pizza's vers bereid zijn. Je kunt alleen paprika, champignons, ui en salami als extra bestellen voor de rest zijn ze standaard en komen ze zoals op de kaart. Ze worden niet in een "wood stove oven" bereid maar een gewone oven. Prima toch!! πŸ˜‰
Dat zou je denken..Na een klein half uurtje komt ze teru g met 2 grote borden met pizza's. Gelijk al zie ik de bodem en de rand; geen verse pizza! No way, maar we hebben honger dus ik begin en na 2 happen ben ik er al klaar mee. Het lijkt wel een pizza uit een blender wat ik zit te eten, zo slap en nat. Een kant en klaar pizza nog wat versieren met paprika en salami, de oven in en de klant een dikke rekening laten betalen.
We geven aan dat het niet ok is en ze pakt de borden, geeft een "oh" en loopt weg 😯.
We kijken even af hoe er nu gereageerd word maar ze heeft al door dat het zo geen zin heeft en laat onze rekening zitten.
Dat is voor ons genoeg en gaan weer naar boven. Croissantje, appelflapke en kuukske dan maar πŸ˜‚πŸ˜‚.

20190703_211801

Day #103

Vanmorgen bij Tim Hortons een ontbijtje gehaald en op naar de volgende tussen overnachting in Owen Sound net na the Blue Mountains...

10804431080446108046120190705_12352010804791080480

1080473

Morgen naar Bruce Peninsula Park, back to nature β›°

1. Miranda marcelis:
    6 juli 2019
    Wat een mooi vuurwerk weer geweldig verhaal en mooie foto’s nog even genieten
  2. Marian ceron:
    6 juli 2019
    Hoi dat was wel weer een verhaal wel een prachtige omgeving nog eventjes genieten en dan????? Groetjes van ons drietjes
  3. Wim Zeegers...:
    Een goed verhaal weer .mooie foto's....gr Wim
  4. Janneke Kuysten:
    6 juli 2019
    Heel mooi vuurwerk prachtige foto’s 😍
    Alleen de mensen wat onvriendelijker dan in de v.s heb ik het idee 😬
  5. Tonny v Zon:
    6 juli 2019
    Het is weer zo ver DIE PITZA DAAR KLOPTE NIETS VAN Dan maar iets anders mooie foto's weer en héél veel groetjes uit NEDERLAND πŸ˜˜πŸ€—πŸ’œ
  6. Frans:
    Jaja het is geen Amerika
  7. Brenda en ivo:
    6 juli 2019
    Wat een mooie natuur daar ook. En ach een avondje geen eten is voor Robert ook wel een keertje goed🀣🀣
  8. Lenie Zeegers:
    7 juli 2019
    Hele mooie foto's en de natuur is daar ook mooi maar ja het is geen Amerika Ilona en Robert πŸ˜‚πŸ˜˜πŸ‘
  9. Ilja:
    7 juli 2019
    Effe wachten... microwave pizza! πŸ˜‹
  10. Jean en Dre:
    8 juli 2019
    Deze keer meer foto's dan verhaal, zegt genoeg waar jullie voorkeur naar uit gaatπŸ˜‰ nog ffkes luitjes, dan weer lekker thuis om die dikke knuffel in ontvangst te nemenπŸ˜†
    Tot snel 😘😘
  11. Silles:
    9 juli 2019
    Mooi verhaal. Weer genieten (vooral van de pizza’s πŸ˜‰πŸ€£).Mooie foto’s. Nog veel plezier , dikke πŸ’‹van ons
  12. Toos en Piet:
    10 juli 2019
    Jullie zijn denken wij te veel verwent in Amerika maar ja zo een kleffe pizza zou ook niet ons kostje zijn .dan liever een lekker frietje zoals wij bij jullie gewent waren. Maar geniet maar van de natuur en neem maar een kuukske mee voor onderweg.
  13. Gerard Verhoeven:
    11 juli 2019
    super mooi, weer genieten. Geniet nog maar samen van de mooie reis bijna voorbij xxxx gr van ons