Back to Nature β›°

2 juli 2019 - Huntsville, Canada

Day # 93

Vanmorgen in Kingston vertrokken op weg naar Montreal....We wilden via Thousand Islands maar de grens met de USA loopt daar dwars doorheen, dus dat gaat hem niet worden πŸ˜‚.
Geen onnodig risico lopen πŸ˜‰.
De weg die we nu rijden is wel saai maar dagvullend en 's avonds in Montreal op de relax-stand....

Day # 94

Aangezien we in Montreal zijn en manlief Formule 1 fan is gaan we vandaag naar het circuit "Gilles Villeneuve".🚘
Dit is toch echt een van zijn favoriete dus we lopen het circuit rond!!
Zo ongeveer 4,5 kmπŸ™„
Het is een stratencircuit in een park dus je kunt er zo oplopen!

IMG-20190701-WA0059IMG-20190701-WA0068

IMG-20190701-WA0087

IMG-20190701-WA0058IMG-20190701-WA0079IMG-20190701-WA0091

Na de wandeling gaan we wat eten in de stad en leggen we onze voetjes πŸ‘£omhoog in het hotel, we worden er ook niet jonger op hΓ¨? πŸ˜‰

Day # 95

Vandaag overdag lekker relaxen aan het zwembad 🌊en in de avond pakken we de metro voor een hapje πŸ₯— en 'n drankje 🍹.

20190627_153547

We hebben geluk als we 's avonds terug komen met de metro en nog een stukje moeten lopen want het begint te onweren en we zijn net op tijd binnen als het begint te regenen. Gelukkig smelten we er niet van πŸ˜‹

Day # 96

Goedemorgen deze morgen. We zijn vroeg wakker, sommige mensen houden geen rekening met anderen helaas πŸ€”.
Wat kunnen mensen toch een kabaal maken vooral de kinderen die gillend op de gangen rennen. πŸ™‰ Als ouders er niks van zeggen dan ik maar πŸ˜‚.

We gaan ontbijten en nemen een bedje aan het zwembad 🌊😎.

20190627_153731

Gelukkig heb we videoland en kunnen we filmpje kijken.
Om een uur of 1800 met metro richting het centrum, beetje shoppen en een hapje eten natuurlijk.

20190627_19505220190629_122617

Day #97

Vandaag verlaten we via Parc Mont Royal β›° de stad Montreal.
Je hebt een wijds uitzicht over de stad.

10802431080244

1080245

1080242

Na dit uitzicht te hebben opgezocht rijden we richting de snelweg, naar het westen.
Eerlijk gezegd gaan we ook liever op zoek naar de mooie natuur, de grote steden hier in Canada zijn niet zo ons ding.
Je waant je hier toch wel in Europa.
Flatgebouwen (en dan bedoel ik woonunits, geen wolkenkrabbers), graven met grafstenen, wat kleinere maten auto's, de wegen zijn veel minder ruim en het rijgedrag is ongeduldig, gejaagd en niet sociaal maar we zijn de afgelopen maanden misschien te verwend geweest. πŸ˜‰πŸ˜‚.
Wat ons nog het meest opvalt is het verschil van mensen. Wij hadden verwacht dat Canadezen ook spontaan, open, sociaal en service-gericht zouden zijn maar dat is ver te zoeken tot nu toe. 😯
Het is natuurlijk niet zo dat iedereen hetzelfde is hier en we hebben echt wel ook aardige mensen getroffen maar over het algemeen knoop je hier niet snel eem gesprek met iemand aan.
Zeker in de provincie Quebec is dat goed te merken.
De provincie quebec is niet 2-talig πŸ˜‰πŸ˜‚ maar eigenlijk gewoon franstalig.
Gelukkig is de franse taal voor mij redelijk goed te volgen maar als je alleen "Oui" of "Non" kent dan word het er niet makkelijker op gezien de franse mentaliteit. Namelijk "wij doen geen moeite dus koop maar een woordenboek"-achtige taferelen.
Gelukkig is het niet het einde van de wereld, en is het een luxe-probleem.
Genoeg te zien nog hier πŸ‘€
We willen meer natuur zien en op weg daarheen blijven een dagje in de hoofstad van Canada, Ottowa.
Het is ook een grote stad maar misschien is deze dan toch anders dan tot nu toe? 😯
Ik boek een "bed and breakfast" voor 2 nachtjes en als we aankomen zijn we aangenaam verrast. 😊
Een heel leuk schattig huis met een vriendelijke en gezellige gastvrouw.
Tja komen er toch nog vriendelijke en gastvrije canadezen op ons pad?? πŸ˜‹
Nou jullie geloven het niet; het is een chinese πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚.
Maar super aardig en ze houd het huis goed schoon! Van haar man, die is wel canadees heeft ze zich moeten veranderen want wij westerlingen houden niet van die levenswijze die ze er in het oosten op na houden vooral op het gebied van hygiΓ«ne en koken.
Ze heeft de suite voor ons klaar gemaakt. Met andere woorden; ze heeft de hele zolderverdieping voor ons geregeld πŸ˜‚.

IMG-20190701-WA008920190629_16012020190629_16013520190629_16022220190629_170433

Inclusief zitje, aparte slaapkamer met airco en een apart badkamer.
We worden wel vriendelijk verzocht om onze schoenen uit te doen.πŸ˜‹
Ze heeft pantoffels/slippers klaar staan, die voor algemeen gebruik zijn 😯. Gelukkig hebben we onze eigenste bij.
Het is wel begrijpelijk hoor want het hele huis heeft houten vloeren dus als ik daar hele tijd met hakken πŸ‘‘ op tippel, daar word iedereen chaggie van πŸ˜‚.
'S morgens is er verse koffie, vers fruit en kun je brood roosteren. Er is dan wel alleen pindakaas en suiker om er op te doen πŸ˜‚ maar ze doet zo haar best en is ontzettend gastvrij...
Het is een oud huis dus geen lift, maar 2 trappen πŸ™„, met onze bagage 😜.
We krijgen een code van de voordeur zodat we er in en uitkunnen en gaan een hapje eten downtown.

IMG-20190701-WA0077

Day #98

Vanmorgen aan het ontbijt van onze gastvrouw Ming nog wat tips gekregen over de omgeving.
Downtown hangt een erg leuke sfeer met muziek. Het is maandag 1 july en dat is hier "Canada-day".

IMG-20190701-WA0026IMG-20190701-WA0102108025120190630_16341320190630_163013

20190630_16060020190630_154450

10802471080228

We wandelen door de stad, eten een steakske 's avonds en als we bij de B&B aankomen vraagt Ming of we even op het huis willen passen en eventuele nieuwe gasten willen opvangen want ze moet even voor taxi spelen. 😁
'S avonds nog effekes werken aan mijn fotoboek want mannnnnnn wat heb ik veel foto's πŸ€ͺ.

Day #99

We zijn op tijd wakker en robert gaat beneden koffie drinken en roken, nou ja vapen. Ik werk nog wat aan mijn boek en ruim de tassen in.
We nemen afscheid van Ming en vervolgen onze weg naar Algonquin Park.

108027120190701_183402108026020190701_183639108026410802661080261108026310802791080283

1. Ilja:
    2 juli 2019
    β€œAls ouders er niks van zeggen dan ik maar”... πŸ™ˆ Zie (en hoor) het al weer helemaal voor me πŸ˜‚πŸ˜‚
    Zeg maar gauw β€˜au revoir’ daar tegen die Franse chaggies en lekker door naar het prachtige en vriendelijke deel van Canada πŸ˜‰ Enjoyyyy xxx
  2. Wim Zeegers...:
    Prachtig .in een woord gr
  3. Janneke Kuysten:
    2 juli 2019
    Geniet er nog van nog een paar weekjes en dan komen wij jullie weer vervelen πŸ€ͺπŸ€ͺ😘
  4. Marian ceron:
    2 juli 2019
    Hallo gillende kinderen heb je overal (buren) maar het ziet er goed uit weer mooie foto,s geniet er nog maar even van vele groetjes x x
  5. Miranda marcelis:
    2 juli 2019
    Mooie foto’s geniet er nog even van
  6. Lenie Zeegers:
    2 juli 2019
    Het is daar ook wel heel mooi en je hebt weer hele mooie foto's πŸ‘geniet er nog maar van samen Groetjes Lenie 😘
  7. De Maasjes:
    2 juli 2019
    Hey buufkes, gelukkig hebben jullie hele rustige buurkinderen back in Tilburg hahahaha.
    Oh nee...toch niet ;-)
    Enne Robert, gefeliciteerd met de overwinning van Max he!
  8. Elly Van Deutekom:
    Prachtige foto's weer. En leuk geschreven. Mis jullie tot snel . πŸ’‹β€πŸ˜
  9. Jean en Dre:
    3 juli 2019
    Toch mooie foto's luitjes πŸ‘ŒπŸ˜˜πŸ“Έ
  10. Tonny v Zon:
    3 juli 2019
    Mooi Mooi Maar Toch!!!!!Hele .mooie foto's en vooral van jullie Op naar het volgende groetjes van ons Tonny en FRANS πŸ˜˜πŸ€—πŸ€
  11. Gerard Verhoeven:
    3 juli 2019
    hallo ja is anders he dat land, en ja hoor met handen en voeten kom je er ook, en wat de kinderen betreft ja zo is de opvoeding he. Maar weer mooie foto,s en verhalen super goed gedaan. Hoor nog van jullie xxxx
  12. Toos en Piet:
    4 juli 2019
    Jullie zitten dus in een heel andereomgeving dan Amerika wat jullie lievelings land is maar toch Canada heeft toch ook wel mooie natuur naar jullie foto,s te zien geniet er nog van want straks moet je weer wennen in ons kleine landje maar toch ook mooi.