Going south โฌ‡๏ธ๐Ÿ”…

19 april 2019 - Aransas Pass, Texas, Verenigde Staten

Day #23

Aangezien ze weer hels weer โ›ˆ๐ŸŒซ๐ŸŒฌ๐ŸŒง voorspellen gaan we nog maar niet richting het oosten.
We verlaten Austin en rijden richting Fredericksburg in West Texas.

FredericksburgFredericksburgFredericksburg

Fredericksburg

En natuurlijk een Ijsje voor Robert...En wat voor een....Een die $ 9,80 kost ๐Ÿฆ๐Ÿ˜œ

Kan hij weer...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

FredericksburgFredericksburgFredericksburg

Prachtige omgeving en vrij heuvelachtig โ›ฐ, wat we echt niet verwacht hadden bij Texas. Zo groen ๐ŸŒณ๐ŸŒผ ook ondanks de hitte.

ย FredericksburgFredericksburgFredericksburg

Aan het einde van de middag rijden we dan richting San Antonio, de 7e stad van de VS qua inwoners...erg groot ๐Ÿ˜‰
We zoeken een camping zo dicht mogelijk downtown. De rest doen we natuurlijk met de Uber ๐Ÿ˜‚.
De camping is al gesloten, nou ja "the office is closed for the day".
Dus we pakken een park-map en kiezen zelf een plek uit, betalen doen we morgen wel..๐Ÿ˜Š.
Als alles is aangesloten; water, stroom en de plee ๐Ÿšฝ gaan we richting downtown.
Daar treffen we een leuke sfeer langs de riverwalk met bootjes ๐Ÿ›ถ, restaurantjes, winkeltjes,ย live muziek ๐ŸŽถ Geweldig ๐Ÿ™‚

San AntonioSan AntonioSan Antonio

San AntonioSan AntonioSan Antonio

De vijf missie-gebouwen ๐Ÿฐ uit de 18e eeuw samen staan op de Wereld Erfgoedlijst.
San antonio heeft veel geschiedenis, we hadden er graag nog langer gebleven maar vanwege het naderende weer ๐ŸŒ€ leek het ons beter om ooit een keer terug te gaan๐Ÿค— en verder naar het zuiden te rijden.
Je kunt maar een excuus bedenken om terug te gaan. ๐Ÿ˜‚ Maar dat excuus is snel verzonnen want dit is echt niet de laatste keer dat we "The lone-star state" bezoeken. Texas โœด is prachtig, enorm groot en nog zoveel te ontdekken voor ons.

's Avonds gaat het al harder waaien en de primatour komt weer uit de kast, zodat ik 's nachts zonder te "tollen" kan slapen ๐Ÿคข.
Want dat is een nadeel van een camper, je vangt veel wind ๐ŸŒฌ en je moet opletten of je overal wel onderdoor kan rijden ๐Ÿ”en hij heeft een draaicirkel van heb ik me jou daar โš™
Ach ja het zou erger kunnen ๐Ÿ™ƒ๐Ÿค

Buiten dat is met de camper reizen geweldig!! Vrij, alles bij de hand en erg sociaal zeg maar...zoveel praat dat ik zelfs niet bij kan houden๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Day #24

's Morgens ga ik eerst betalen ๐Ÿ’ฐ voor de nacht die we hebben gestaan en dan rijden we aan richting Corpus Christi, aan de Golf van Mexico..

Onderweg komen we de langverwachte olie-raffinaderijen tegen...Erg grote plantages.

Corpus ChristiCorpus ChristiCorpus Christi

De USS Lexington, een vliegdekschip โ›ดuit de tweede wereld-oorlog.
Na Pearl Harbor en gediend als opleidingscentrum, ligt het vliegdekschip nu met pensioen in de haven van Corpus Christi.
In Japan kreeg het de bijnaam "The Blue Ghost", hij zou 4x gezonken zijn in oorlog maar telkens keerde het schip terug. ๐Ÿ’ช

Corpus ChristiCorpus ChristiCorpus ChristiCorpus Christi

We rijden door naar Port Aransas, een eiland in de Golf van Mexico ๐ŸŒบ.
Op de camping aangekomen moeten we een nummer bellen en "de vrouw des camping" komt aanscheuren met haar golfcart, ze brengt ons naar "spot 50" en voilรข.

Corpus ChristiCorpus ChristiCorpus Christi

Wat eten ๐Ÿดmaken en een avondje tv, vannacht word er wat storm verwacht en dan is hetย voorlopig rustig (voor zolang het duurt ๐Ÿ˜‚).

Corpus Christi

En een keer op tijd te bed...๐Ÿ˜ด want iedere keer 2200 uur begint er in te hakken ๐Ÿ˜‚๐Ÿ™ƒ

Day #25

Nou wel op tijd te bed maar om 530 worden we dan wakker , en niet van genoeg slaap maar van het weer ๐Ÿค.
Het is in de loop van de nacht omgeslaan van "windy" naar "severe thunderstorm", wat een ongelofelijke klappen ๐ŸŒฉ vallen hier en de bliksem verlicht de hemel continue lijkt het wel...

Corpus Christi

Als we weer een keer slecht weer hebben in NL zal ik nog vaak hieraan terug denken want dat is niets vergeleken met wat we hier hebben gezien! ๐Ÿ˜ฑ
En 't klopt, ik heb gezegd dat dat storm-chasen me wel spannend lijkt, nou dit is spannend!! (en we zoeken het niet eens op).
Toch raar als je telefoon ineens in de nacht een waarschuwing geeft van weer-alarm..en er midden in zitten ๐Ÿ˜ฎ

Corpus Christi

De kracht die moeder natuur heeft is ongelofelijk en dan is wat wij hier hebben gezien maar het begin van het seizoen.

Het is een ongelofelijk iets, dat weer โ›ˆ๐ŸŒž๐ŸŒซ๐ŸŒง.
Aan de ene kant voorspelbaar maar aan de andere kant zo onvoorspelbaar en slaat het ineens om!! ๐ŸŒ€

Corpus ChristiCorpus Christi

Weer een mooie dag achter de rug.

Goodnight Y'all ๐Ÿ™‚

Fotoโ€™s

1. Gijs:
    19 april 2019
    Super leuk om te lezen mooi allemaal geniet er nog maar van straks bende terug in Nederland dan zou je weer willen dat je daar weer was net als ik ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ ๐Ÿ˜˜
  2. Wim Zeegers...:
    19 april 2019
    Het was weer geweldig..en mooie foto's...Geniet ze gr...
  3. Janneke Kuysten:
    Ja idd Super mooi en zo gaaf in Texas
    Die staat samen met Californiรซ ook op Mn lijstje ๐Ÿ˜
    Geniet ervan ๐Ÿ˜˜
  4. Marian ceron:
    19 april 2019
    Wat geweldig allemaal dan is het weer hier nog niet zo slecht wat een mooie foto.s geniet er maar van vele groetjes๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜
  5. Natasja:
    hier is het weer als de costa brava ๐Ÿ‘‹๐Ÿผ
  6. Lenie Zeegers:
    19 april 2019
    Wat is het daar toch mooi jullie beleven veel ook met het weer ,maar dat ijsje vindt ik wel heel duur ๐Ÿคฃ
  7. Frans:
    19 april 2019
    Vind die homo het niet angstig ?
  8. Silles:
    Denk eens aan de lijn Robert ! Je hebt genoeg โ€œronde vormenโ€.๐Ÿ˜œ
    Wat gaaf weer wat jullie hebben mee gemaakt. Op het stormachtige weer na dan....Hier is het op het moment ๐ŸŒž. Dat blijft gelukkig ook zo met Pasen.
    Ilona, heb je al eieren verstopt voor Robert?? Fijne Paasdagen. Geniet van al het moois wat Amerika te bieden heeft. Dikke ๐Ÿ’‹
  9. Tonny v Zon:
    19 april 2019
    Ja natuurlijk moet hij een ijsje Maar super spannend dat weer hรจ FOEI FOEI Maar de foto's en je verhaal waren weer heel mooi Fijne paasdagen daar EN GENIET ERVAN ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‰
  10. Toos en Piet:
    21 april 2019
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken jullie zouden zo een goed koppel vormen om een reis verslag te maken voor de t.v.geniet er nog van en blijf schrijven en mooie plaatjes maken.
  11. Gerard Verhoeven:
    21 april 2019
    super mooi hoor, wat fijn dat jullie genieten mooie foto,s en ja ijsje is wel erg duur haha. Geniet maar lekker verder, in die mooie landen groetjes xxx