Honky Tonk Town ๐ŸŽถ

16 april 2019 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Day #20

En dan word je wakker van de regen ๐ŸŒง en de hagel.....Tja dat kan ook gebeuren.

Arlington

En behoorlijk veel regen ๐Ÿ˜ฎ
Ik krijg op mijn telefoon al meldingen/alerts van "severe thunderstorm-threats" ๐ŸŒฉโšกen tornado risico...
Op de camping wat info verzameld en besluiten naar het zuiden โฌ‡๏ธ te rijden aangezien de storm richting het noord-oosten trekt...
Alles in gepakt en afgesloten en we vertrekken richting Waco.

WacoWacoWacoWacoWaco

Onderweg krijgen we al snel slecht weer met heeeeeel veeeeel regen ๐ŸŒง๐Ÿ’ง๐ŸŒง๐Ÿ’งen onweer โšก๐ŸŒฉโšก๐ŸŒฉ.
Dat is nog te doen hoor...rustiger rijden, afstand houden en de ruitenwissers op standje "superfast".

FranklinFranklin

Maar dan slaat het ineens om en word de lucht donkerder en krijgt het een akelig uiterlijk met continue bliksem ...

Franklin

We gaan van de weg af en wait till the storm blows over!! ๐ŸŒฌ
Dat duurt ook niet lang, zo snel als de storm komt verdwijnt hij ook weer naar de achtergrond...Gelukkig ๐Ÿ˜‰

We volgen het nieuws en de app:
Tornado season has arrived...๐Ÿค
Veel slachtoffers en schade in Franklin ๐Ÿ˜ข
Wat moeten die mensen bang zijn geweest. Moeder natuur kan mooi, prachtig en adembenemend zijn maar ook alles vernietigend ๐Ÿ˜“

Morgen weer 26 graden dus de rust is weer terug...voor even want woensdag word ook weer een storm verwacht..๐Ÿ˜ฒ

Onderweg komen langs Circuit of the Americas, een Formule 1 circuit we gaan dichterbij kijken...We kunnen er niet op want er zijn races aan de gang...๐Ÿ˜ฏ

AustinAustin

Voor vandaag te bed in een wiebelende camper met windkracht 10...Leve de primatour ๐ŸŽ‰

Day #21

Pfff bij het wakker worden merken we gelijk dat het weer een stuk rustiger is ๐ŸŒฌ.
Die wind gister was erg vervelend; tis vermoeiend rijden, mijn pruik waaide weer in de klit en vooral mijn maag was er niet blij ๐Ÿคขmee.
Voor ons is het weer een gewone, nieuwe en mooie dag maar voor de mensen in Franklin??? Die zijn ALLES kwijt pfff ๐Ÿ˜“

Ondanks alles hebben we goed geslapen en Robert kijkt effekes de Formule 1 race terug en ik draai een wasje..ย
Aankleden, uberke appen en naar Austin downtown...๐Ÿ•
We laten ons afzetten bij het Capitol..de kleinere en 'n ietwat oudroze versie van Washington DC.

AustinAustinAustin

Austin

Voordat we verder gaan, lunchen ๐Ÿฝ we in een hippe tent op Congress Avenue..
Als we daar buiten stappen๐Ÿ‘ฃ nemen we de e-step. Geweldige uitvinding..via een app (uber/lyft) maak je een scan van de QR-code op het stuur...drukt op start en steppen maar..๐Ÿ›ด๐Ÿ›ด
Als je geen zin meer hebt of als je bent waar je heen wilt dan zet je de step gewoon ergens neer (maakt niet uit waar)...scant de QR-code weer en stopt de rit!!

AustinAustin

Wat een leuke manier om een stad ๐Ÿ˜ te ontdekken, we hebben zo'n 14 km afgelegd en veel gezien van Austin๐Ÿค .
Erg leuke, levendige en mooie stad met het beroemde 6th street: muziek, rooftopbars en nog meer muziek.๐ŸŽถ๐ŸŽถ
Austin heet niet voor niks; The live Music Capitol of the world, veel honky tonks met live music .

AustinAustinAustin

AustinAustinAustinAustinAustin

AustinAustinย

Zelfs de schildpad zie je lekker zonnebaden ๐ŸŒž

En dan niet de Congress Avenue Bridge vergeten waar na zonsondergang duizenden en duizenden vleermuizen ๐Ÿฆ‡๐Ÿฆ‡uit vliegen om eten te gaan zoeken, nou ja voornamelijk muggen te vangen.
We waren gelukkig op tijd want het werd er erg druk..๐Ÿ™

AustinAustinAustinAustin

Austin

Als we dan om een uur of 2200 ๐Ÿ•š terug op de camping zijn we nog steeds verbaasd over hoe een leuke stad Austin is: levendig, gezellig, veel prachtige gebouwen en muzikaal ๐ŸŽถ

AustinAustinAustinAustin

Maar Austin heeft ook een keerzijde , en die is duidelijk aanwezig door de hele stad. (behalve in de dure wijken ๐Ÿ˜‰)
Austin is een stad met een ongekend hoog aantal daklozen ๐Ÿ›Œ.
Waar we ook zijn geweest...in Europa of de Usa ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ, dit hebben wij nog nooit gezien/meegemaakt!
We hadden er geen last van hoor, dat niet.
Maar we schrokken van het aantal, dat hebben we zelfs in San Fransisco nog nooit gezien ๐Ÿ˜ฏ

Day #22

Vandaag word een kort verslag...
Zwembad-dagje!!! ๐ŸŠโ€โ™‚๏ธ

Austin

En de route een beetje re-routen in verband met de volgende storm van woensdag ๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ๐Ÿ™‹โ€โ™‚๏ธ

Thx voor het volgen van onze reis en wij genieten ook van jullie reacties!ย
Bye Buddies๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Ž

Fotoโ€™s

1. Marielle:
    16 april 2019
    Heb ik jou niet ooit is iets horen zeggen over tornado hunting? Dit is je kans hihi.
  2. Wim Zeegers...:
    Dat was weer een mooi verslag en mooie foto's.. Geniet ze...gr Wim ๐Ÿ˜˜
  3. Janneke Kuysten:
    16 april 2019
    Heel mooi stukje weer ๐Ÿ˜ Gijs had graag tornado hunting gedaan ๐Ÿ˜‚ (maar in t echt is t toch een ander verhaal denk ik)
    Zijn weer benieuwd na t volgende avontuur veel plezier ๐Ÿ’œ
  4. Sander:
    16 april 2019
    Hey โ€œstorm chasersโ€ !!!

PS : Robert F1 terugkijken, terugkijken ????
  5. Marian ceron:
    16 april 2019
    Nou dat is allemaal spannend het zijn weer mooie foto,s heb op de tv gezien van de tornado hoop dat het dan voorbij is nou geniet er nog verder van we wachten op het volgende verhaal vele groetjes
  6. Tonny v Zon:
    16 april 2019
    Jullie verslag van de avonturen die jullie allemaal mee maken is goed hoor en heel duidelijk Op naar het volgende Maar geen TORNADO MEER HEEL VEEL PLEZIER EN KNUFFELS ๐Ÿ˜‰๐Ÿž๐Ÿ€
  7. Ilja:
    16 april 2019
    Gelukkig nu dan effe silence after the storm ๐ŸŒช๐Ÿ’จ Hopelijk blijft een nieuwe storm uit en kan het genieten doorgaan zonder primatourtjes ๐Ÿ˜˜
  8. Lenie Zeegers:
    16 april 2019
    Dat was even spannend maar dat is gelukkig voorbij en het zijn weer hele mooie foto's .geniet er samen maar fijn van .Groetjes Lenie