Sunshine 🌞

10 mei 2019 - Moultrie, Georgia, Verenigde Staten

We zijn al een week of 7 weg en we missen natuurlijk veel van wat er bij jullie allemaal gebeurd. (Hopelijk niks geks πŸ˜‰πŸ˜‚) Voor ons is het zo leuk om jullie reacties te lezen en dat jullie met ons mee reizen!! Daar genieten wij dan weer van!!
Thx πŸ˜˜πŸ’‹

Day # 44

We zijn toe aan zon, zee en strand 🌴🌞 want telkens nieuwe dingen ontdekken is toch wel erg vermoeiend πŸ˜‰πŸ˜Š.

Gelukkig is de volgende staat op het programma daar perfect voor: The Sunshine State, Florida!! 🦈
Deze keer gaan we naar the Panhandle van Florida. (We zijn al eerder in Florida geweest maar dit gedeelte nog niet).

Destin

We gaan een paar dagen naar Destin aan de Emerald Coast en die heeft zijn naam niet voor niks....WAUW!!! πŸ’™
Parelwitte stranden en een smaragdgroene zee..😎

Destin

Als je op zoek bent naar het bounty-gevoel moet je hier zijn. 🌴

Heerlijk zo aan het strand en vooral in het water πŸ„β€β™€οΈ.
Helder en geen greintje vuil (lees zeewier haha) tussen mijn tenen.πŸ‘£

DestinDestinDestin

Destin

In de avond lekker wandelen over de Riverwalk en op een terrasje naar live muziek luisteren, een ijshockey wedstrijd op een enorm groot scherm kijken met tientallen fans geeft toch ook die Amerikaanse sfeer hier. Sport word hier vol passie (sommige waren in staat om hun pet op te eten van de zenuwen πŸ˜‚) en vol respect gevolgd en gespeeld.

DestinDestinDestinDestinDestin

Day # 45

Manlief 😝 vind het strand prachtig maar dat zand tussen zijn zwiebeltenen dat is toch maar niks hahaha.

We gaan eerst even naar de kapper, allebei een stukske eraf en weer model erin πŸ‘΅πŸ§“.

DestinDestin

Lekker dagje zwembad en op tijd eten, en de hort op naar de andere kant van het eiland....

DestinΒ Destin

Maar eerst effe een ochtend wandeling op het strand 😎

Β

We hebben toch ook wel een beetje heimwee naar Texas dus gaan we vanavond bij Longhorn Steakhouse eten.
Dat was een lekker stukske vlees, zo'n New York strip. Robert zit nog te kwijlen πŸ˜‚πŸ˜‚.
De manager Mike informeert bij ons of alles goed is en vraagt zich af waar we vandaan komen. We leggen uit dat we aan t rondreizen zijn en krijgen veel tips (hup notitieblok erbij en whoppa...ik kan inmiddels steno op zijn iloonas πŸ˜‰)
Hij vertelt ons over zijn leven en waar hij allemaal al gewoond heeft, en dat is "all over the place" dus voor ons wel leuk om tips van een "local" te krijgen!!
En wat krijgen we van hem??? Een heerlijk stuk warme appeltaart met ijs en kersensiroop...omdat hij het zo leuk vind dat we The States op een andere manier willen leren kennen als alleen "de toerist" en hij wil ons natuurlijk terug zien als betalende gast πŸ˜‚πŸ˜‚

DestinDestinDestinDestin

DestinDestinDestin

Day #46

Vandaag rijden we naar St Marks, vlakbij Tallahassee: de hoofdstad van Florida.
We komen door Panama City.
Een gebied in de Panhandle wat afgelopen oktober door Hurricane Michael (Ef 4) πŸŒ€is getroffen......Man wat een ellende!! πŸ˜ͺ
Voordat we vertrokken heb ik wel vaker gezegd dat ik tornado's erg fascinerend vind zeg maar...Nou na er 1 in Texas gezien te hebben en hier de enorme schade is mijn fascinatie toch wel veranderd in een soort van respect voor moeder natuur, daar kun je gerust bang voor zijn!!!😟
We zien compleet verwoeste huizen, huizen/winkels waar de daken weg van zijn, bomen zijn over de helft geknakt of verplaatst, tenten-kampen omdat mensen nog steeds geen dak boven hun hoofd hebben.

Panama CityPanama CityPanama CityPanama CityPanama CityPanama CityPanama City

Trump was hier gister en heeft gezegd dat ze de eindelijk meer gaan doen tav heropbouw, financieel dan! Ben benieuwd🀞 want we hebben met eigen ogen gezien dat de mensen het daar echt nodig hebben en geen behoefte hebben aan politieke spelletjes tussen de democraten en de republikeinen. Ze hebben een dak boven hun hoofd nodig met stromend water!!!!πŸ πŸ’§

Als we dan Panama city uit zijn en in St Marks aankomen zien we weer dat moeder natuur ook heel wat goede dingen heeft!

Tallahassee

Een prachtig gebied vol wildlife van vogels πŸ•Š tot alligators 🐊.
Tja soms kom je dingen tegen die je liever niet zo dichtbij hebt 😲 maar wel goed te weten dat we nog genoeg adrenaline produceren πŸ˜‚

Tallahassee

TallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseeTallahasseePanama CityPanama City

We overnachten in Tallahassee, de hoofdstad van Florida.

Dit stuk van Florida word vaak overgeslaan, ten onrechte!!!
Prachtige kust met parelwitte 🏝stranden en een blauwer dan blauwe zee, natuurgebieden 🌱die nog ongerept zijn en waar je dus goed uit je doppen πŸ‘€ moet kijken als je geen alligator-voer wil zijn πŸ˜‚

Voor ons zeker niet de laatste keer Panhandle πŸ˜‰

Tallahassee

Vanuit hier zullen we Florida weer verlaten en op naar de volgende staat; Georgia πŸ‘

1. Ilja:
    10 mei 2019
    Wat heerlijk even vakantie tussen het reizen door πŸ˜‰ En helemaal in zo’n screensaver πŸ¬πŸ„β€β™€οΈ β˜€οΈπŸ˜ Hopelijk nu lekker zongebruind, uitgerust en met nieuwe coupe op naar Georgia πŸ‘
  2. Jean en Dre:
    10 mei 2019
    Lekker daar, zitten weer prachtige plaatjes tussenπŸ‘Œ
    Hier wil ik ook naar toe😊
    Mooie natuur en prachtige zee
    Mooie combi πŸ˜ƒ
    Op naar Georgia om weer mooie plaatjes te schieten 😎😘
  3. Miranda marcelis:
    11 mei 2019
    Wat prachtig die blauwe zee. En dat kriebelen tussen het zand spoel je toch weer af. 🀣 geniet er van
  4. Emy Reijnen hueber:
    11 mei 2019
    Zoals ik zo jullie verslag lees genieten jullie met volle teugen.
  5. Janneke Kuysten:
    11 mei 2019
    Sooooo wat prachtig zeg dat stuk Florida wil ik idd ook gaan zien echt super mooi
    Zo zie je maar dat de onbekendere stukjes veel mooier kunnen zijn als de toerische plekken
    Goed dat jullie deze plekken vast voor ons aan t ontdekken zijn 😁 scheelt ons weer een hoop werk πŸ€ͺ
    Op naar Georgia πŸ’ͺ🏻😘
  6. Wim Zeegers...:
    11 mei 2019
    Als jullie straks thuis zijn zullen we dit missen geweldig ....
  7. Elly Van Deutekom:
    11 mei 2019
    Hey lieverds we missen jullie heel erg maar fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wat een avontuur wij zijn blij dat we mee mogen reizen en genieten. Nou maak nog maar meer van die prachtige foto's en filmpjes zodat wij ook alles mee kunnen maken. Liefs en tot lees.
  8. Astrid:
    11 mei 2019
    Was weer leuk om te lezen en wat een mooie foto's.
  9. Marian ceron:
    11 mei 2019
    Wat een avonturen weer wat een prachtig gebied daar en heerlijk weer dat is hier wel anders nog steeds koud hier geniet van het prachtige strand en die leuke beesten vele groetjes xxx
  10. Gijs:
    11 mei 2019
    Wow ziet er echt allemaal super uit heb heimwee mooi strand πŸ‘πŸ» En leuk om te lezen allemaal 😘 geniet ze nog
  11. Emy Reijnen hueber:
    11 mei 2019
    Als je een krokodil tegen komt met schoenen aan mag je die best meebrengen, ik ben nog steeds op zoek naar krokodil-leren schoenen πŸ˜‚
  12. Tonny v Zon:
    11 mei 2019
    Mooi is Florida en die zee en wat een wit zand mooie foto's En vooral van jullie lekker in de zee He Ilona was de kapper er net zo goed als in NEDERLAND Nou op naar jullie volgende verhaal ik geniet er elke keer weer van groetjes πŸŠπŸŠπŸžπŸ€
  13. Lenie Zeegers:
    11 mei 2019
    Hoi hoi weer een leuk verhaal en hele mooie foto's wat een belevenis ik geniet hier ook van super .groetjes Lenie
  14. Nancy van der Burgt:
    11 mei 2019
    Erg leuk om het zo steeds mee te maken! Deze reis vergeten jullie nooit meer....
  15. Meriam van zon:
    12 mei 2019
    Hey lieverds ,

Wat een mooie foto's weer zeg. Florida lijkt mij idd ook erg vet hoor...lekker weer mooie stranden, leuke mensen.. en wat gaaf om dit te doen met je liefde... en wat een mooie herinnering erbij ... en het blijft maar door gaanπŸ€— geniet ervan lieverds.. nou ik ga van mijn 1e moederdag genieten πŸ€—β™₯️ dikke kus voor jullie
  16. Pieter Advokaat:
    12 mei 2019
    Heeeey Kanjers !! Wat een mooie fotos en reisverhalen ! Zo te zien hebben jullie het erg goed daar. Maak er verder nog wat moois van en hoop nog veel te lezen en te zien. Dit is een reis om nooit te vergeten. Groetjes van ons X
  17. Joyce de Vet:
    14 mei 2019
    wat een geweldige foto's weer zeg!! En is Robert zo creatief geweest op het strand met zijn zandkasteel..?πŸ˜‰En wat zien jullie prachtige plekken!! Hier kun je straks nog lang over napraten...geweldig !!
  18. Gerard Verhoeven:
    14 mei 2019
    super mooi hoor, wat een reis.en mooie foto,s
    wil ook wel weg, naar waar jullie zitten toplocatie
    nog veel reis plezier en op naar nieuwe foto,s
    groetjes van gerard Ria pootje van Brutus xxx