It is all peachy πŸ‘

15 mei 2019 - Blowing Rock, North Carolina, Verenigde Staten

Day # 47

Vandaag verlaten we Florida en rijden we via Thomasville naar de staat Georgia, the Peach state. πŸ‘

Georgia

In Thomasville brengen we een bezoek aan de Pebble Hill Plantage. Deze plantage is na de civil war βš” gekocht door een familie die de slaven de keus gaf om te gaan. De slaven bleven omdat de omstandigheden op de plantage nog "redelijk" waren en als ze zouden vertrekken zouden ze het waarschijnlijk erger treffen.

Thomasvile

ThomasvllleThomasville

Op de plantage had men een cottage voor de schoenenpoetser zodat je niet met moddervoeten πŸ‘£naar binnenkwam;

Thomasville

Een cottage voor de verpleegkundige;

Thomasville

Een cottage voor de lerares;

Thomasville

Het Main House is prachtig ingericht met veel luxe snufjes voor die tijd, je kon aan een koord trekken zodat de bediende in de keuken kon zien welke kamer hulp nodig had of iets wilde "bestellen",
de keuken was van alle gemakken voorzien en had van 11 verschillende thema's een 24-persoons porseleinen servies.
De slaapkamers waren gescheiden (mannen en vrouwen sliepen apart) door de badkamer en toendertijd was roze de kleur voor de mannen!!

Thomasville

Nadat we de plantage verlaten rijden we richting Atlanta, een rit van 5 uurkes πŸ•Ÿ maar ach tikken toch πŸ˜‰ We hebben er al zo'n 10.330 km opzitten 😎

Day #48

Vandaag hangen we in Atlanta echt de toerist uit!

Atlanta

We gaan naar Coca Cola Museum, we bezoeken de kluis waar het recept van Coca Cola ligt πŸ˜‰ en we proeven van meer dan 100 verschillende smaken die Coca Cola πŸ₯€ uitbrengt over Noord- en Zuid Amerika, Europa, Azie en Afrika.

Atlanta00AtlantaAtlantaAtlantaAtlantaAtlantaAtlantaAtlanta

Anderhalf jaar geleden in Washington Dc hebben we de plek bezocht waar Martin Luther King zijn bekende speech " I have a dream" heeft gehouden, in Alabama hebben we zijn kerk β›ͺbezocht en vandaag gaan we dan ook naar zijn geboortehuis en graf in Atlanta.
Op Auburn Avenue staat het huis 🏠 waar ML King geboren is en waar hij zijn jeugd heeft door gebracht.
Het huis (of eigenlijk de buurt) is eigendom van de NPS, het is een nationaal park.

AtlantaAtlantaAtlantaAtlanta

In het huis staat bij iedere kamer een "ranger" die uitleg geeft over de kamer: de foto's die nog aan de muur hangen, wat er allemaal gebeurd is in dat huis!

Daar zijn is toch net zoals voor veel andere erg bijzonder. Daar is het toch allemaal begonnen, in de ouderlijke slaapkamer toen Martin Luther King werd geboren 🍼.

Erg powerful...cause everybody has a dream πŸ’›

AtlantaΒ

Wat verder op in de straat staat de kerk waarin hij is groot gebracht en ook zijn graf. Een tombe, samen met zijn vrouw.

AtlantaAtlanta

AtlantaAtlanta

Atlanta

In de rozentuin staan verschillende soorten rozen. Mooi symbool...

Believe...

Hope...

Love...

Strenght...

Day # 49

We slapen uit vandaag, jajaja dat moet ook gebeuren πŸ˜‚
Om 0800 uur (dus uitslapen valt best mee) gaan we ontbijten en om 0900 uur liggen we weer te bed; Formule 1 kijken 🚘.
Als Max dan als 3e over de finish komt laaien we de hele zooi weer in en rijden we naar het noorden. In North Carolina, Charlotte overnachten we om de rit te breken.

North Carolina

Day # 50

Vandaag gaan we richting Roanoke om vanuit daar de Blue Ridge Parkway te rijden β›°.

Virginia

In Roanoke hebben we een motel alleen om te overnachten, het is er erg rustig want als we aankomen zijn wij de enige. Het enige voordeel is dat het erg "toegankelijk" is voor gasten πŸ‰πŸœπŸ¦ŽπŸžπŸ’...whahahhahaha πŸ˜‚

Roanoke

Zullen we ongeschonden wakker worden??? πŸ™ƒ

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim Zeegers...:
    15 mei 2019
    Ik vond het weer harstikken goed mooie foto's en alles mooi beschreven ik heb er van genoten..gr 😘
  2. Janneke Kuysten:
    15 mei 2019
    Hele mooie stukken weer zeg en wat een prachtige foto’s (topfotograaf πŸ“Έ)
    Alleen op die laatste foto was ik met ducktape aan de gang gegaan πŸ˜‚πŸ•·πŸ¦—πŸ¦ŸπŸžπŸ˜±
  3. Marian ceron:
    15 mei 2019
    Hallo het verhaal was weer prachtig weer hele mooie foto,s kunnen jullie nog wel slapen met al die indrukken...???? Nou nog veel plezier xxx
  4. Miranda marcelis:
    15 mei 2019
    Veel plezier nog lekjer genieten
  5. Roel:
    15 mei 2019
    Gaaf dat cola museum hadden ze geen gaaf fles je staan robert
    Ik heb op de zaak ook een kleine museum
  6. Jean en Dre:
    Heej hallo luitjes
    Bedankt weer voor jullie belevenissen en een stukje geschiedenis
    We leren hier toch maar weer mooi van.
    Dikke kus voor jullie πŸ’‹πŸ’‹
  7. Deez:
    15 mei 2019
    Goed om te zien dat je ook een paard hebt gespot op je rondreis 😝
    Rij voorzichtig x
  8. Lenie Zeegers:
    15 mei 2019
    Wat een belevenis weer en zo goed geschreven dat ik er ook van leer en dat met die slaven en dat prachtig huis doe mij denken aan een televisie serie dat hete north &south een prachtige serie .Weer met plezier gelezen en foto's bekeken .😊😘
  9. Tonny v Zon:
    15 mei 2019
    Mooi verslag van jullie belevenis het is altijd spannend wat jullie meemaken op naar jullie volgende verhaal HEEL VEEL groetjes van ons πŸ˜πŸ€—πŸ€
  10. Silles:
    16 mei 2019
    Is weer een mooi verslag. Weer een genot om te lezen. Mooie ervaringen, mooie geschiedenis (zelfs Robert kan daar nog β€œiets” van leren 😜).
    Volop genieten voor jullie!πŸ’‹
  11. Toos en Piet:
    16 mei 2019
    Wij hebben weer gesmuld vacant jullie belevenissenen je hebt wel veel energie om dat allemaal met ons te delen bedankt daarvoor en geniet er van.