Time flies when you're having fun ๐Ÿป

18 mei 2019 - Sevierville, Tennessee, Verenigde Staten

Day #51

En jawel hoor we zijn niet opgegeten of lek gestoken ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

We hebben zelfs goed geslapen en bij het ontbijt blijkt dat we toch nog niet als enige hebben ingecheckt. Ondanks dat het geweldig is ๐Ÿ™„๐Ÿ˜‰ besluiten we na het redelijke ontbijt toch maar te vertrekken om de Blue Ridge Parkway te gaan rijden. Mooie omgeving met waar je ookย kijkt een blauwe gloed..vandaar de naam denk ik ๐Ÿ˜‰

Blue Ridge Parkway

469 miles lange weg waar je maximaal 45 mag rijden en waar je dus maximaal kunt genieten.
Wat een prachtig voorbeeld weer hoe mooi de natuur kan zijn. Luisteren naar de natuur, vogels en de beekjes die stromen...
en de verschillende soorten bomen tellen ๐Ÿ˜Š Het zijn er wel meer dan 100 verschillende!!! ( dit heb ik dan opgezocht want ik raakte de tel kwijt ๐Ÿ˜‚)

Blue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge Parkway

Blue Ridge ParkwayBlue Ridge Parkway

Blue Ridge Parkway

Blue RIdge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge Parkway

De mountains โ›ฐzijn toch wel rustgevend en dat is zelfs voor mij nodig ๐Ÿ˜Š.
We leggen natuurlijk veel meterkes af (110.000 meters tot nu toe, klinkt meer dan 11000 km ๐Ÿ˜‹) en zien ontzettend veel dus een beetje rust is ook wel lekker!!

Day #52

We hebben vannacht geslapen in Blowing Rock, halverwege de rit ongeveer.

Na het ontbijt rijden we weer verder....we gaan verder op de Blue Ridge Parkway. We rijden terug naar 6993 ft hoogte en ik ga verder met bomen ๐ŸŒฒ tellen ๐Ÿ˜‰

Blue Ridge Parkway

Blue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge Parkway

Blue Ridge ParkwayBlue Ridge ParkwayBlue Ridge Parkway

Day #53

Aan het einde van de Parkway gaan we in Ashville overnachten in een Lodge ๐Ÿš, met sfeer zoals hetย in de bergen is.

Flat rock

Mooie plek en genoeg ruimte ๐Ÿ˜‰.

Flat Rock

Flat RockFlat RockFlat RockFlat Rock

lk ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken, maar mis mijn "momentje" nu toch wel het meest!!
Effe lekker niks, effe lekker sigaretje ๐Ÿšฌroken.....just me and my smoke ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‹
We plannen weer een relax dagje in voor we morgen de Great Smokey Mountains gaan opzoeken op zoek naar beren ๐Ÿป.....

Dag #54

Als we 's morgens wakker worden regent het....๐Ÿ˜ก Balen als je wildlife wilt gaan spotten in de bergen.
Ach wel leuk lichtpuntje van deze morgen is dat ik ontbijt op bed krijg van m'n man โค

Flat Rock

Als we de Great Smokey Mountains in rijden zie je nog goed hoe hoog het is en hangen de toppen nog in de wolken..๐ŸŒซ

Cades Cove

Gelukkig is het regenen snel gestopt en het word stralend warm weer, ideaal voor Great Smokey Mountains.

Het lijkt soms wel een vlindertuin, zoveel kom je er tegen.

Cades CoveCherokeeCades Cove

Cades CoveCades CoveCades CoveCherokee

Cades CoveCades Cove

Cherokee

En wat voor prachtige dag het zou gaan worden hadden we ' s morgens echt niet kunnen bedenken...Eindelijk!!!!We hebben al veel natuurparken in de VS ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ gezien en vele keren hoopten we op beren maar helaas..๐Ÿ˜ฅ

Cades Cove

Maar deze keer zijnย we niet voor niets aan het spotten gegaan en kreeg ik ze gelukkig voor mijn lens.
Daar zijn ze hoor de beren ๐Ÿป. Een moeder met 2 jonkies.

Cades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades CoveCades Cove

We kijken van afstand (ze hebben je in de gaten ๐Ÿ‘€)ย toe hoe ze haar pasgeboren kiddo's voed en zo indrukwekkend om te zien dat er discipline en communicatie is tussen de moeder en haar jong! Moeders stuurt haar jong de boom in en gaat zelf eten zoeken, als ze ziet dat de jong uit boom klimmen krijgen ze een waarschuwing van moeders en ze klimmen weer omhoog. Ze blijven zitten totdat moeders ze komt halen en ze volgen trouw moeders verder het bos in....
In de Great Smokey Mountains leven nog zo'n 1600 zwarte beren. Dat is een van de redenen dat we hier ook naar toe wilden, om beren in hun leefomgeving te zien.

En in het gras verstoppen....

En in de bossen....

Cades Cove

Maar de Great Smokey Mountains op zich zijn al geweldig om te zien. Volgens mij ooit gesponsord door Primatour ๐Ÿคข๐Ÿ˜‰.
Wat een bochtenwerk zeg om boven te komen.
Maar echt de moeite waard!!!
Je komt ๐Ÿ‘€ tekort!!!!

Na deze rustige maar geweldigeย dagen in de natuur ๐ŸŒฒgaan we verder in de staat Tennessee....op naar Nashville ๐ŸŽถ๐ŸŽถ

Fotoโ€™s

1. Gijs:
    Ziet er allemaal super gaaf uit en super zeg die beren ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ’ช๐Ÿผ
  2. Marielle:
    18 mei 2019
    Wow gaaf die beren zeg.....super vet
  3. Colinda Rooijens:
    Woh super gaaf!!! Weer hele mooie foto's ook! Geniet ervan!๐Ÿ˜˜
  4. Nancy van der Burgt:
    Gaaf die beren ๐Ÿ˜Š๐Ÿป
  5. Ilja:
    19 mei 2019
    Gaaf! Ziet er heerlijk uit. En ohhh die kleine beertjes... ๐Ÿงธ๐Ÿ˜๐Ÿ’› Moet dan wel weer gniffelen dat jij precies in de Great SMOKEY Mountains zin krijgt in een smoke ๐Ÿ˜…
  6. Miranda marcelis:
    19 mei 2019
    Wat gaaf zeg heel mooi daar. Zo zie je nog eens wat in Amerika
  7. Wim Zeegers...:
    19 mei 2019
    Het was weer een puntgaaf verslag en foto's...Bedankt...
  8. Janneke Kuysten:
    19 mei 2019
    Dit is echt geweldig ๐Ÿ˜ wat een mooie omgeving en dan die beren echt super !!!!
    We zijn echt te vroeg naar huis gegaan ๐Ÿ˜ž
    En mee Ilona BLIJF van die ๐Ÿšฌ AF ๐Ÿคฌ
  9. Marian ceron:
    19 mei 2019
    Hallo luitjes wat een geweldig verhaal prachtige omgeving wat leuk die beren jullie worden echt natuur mensen geniet er maar van groetjes xxx
  10. Lenie Zeegers:
    19 mei 2019
    Wat een mooie omgeving en hele mooie foto's en dan die beren echt geweldig super ๐Ÿ˜
  11. Emy Reijnen hueber:
    19 mei 2019
    Wat een prachtige rit weer met een schitterend landschap en dan nog beren jong gespot. Fijne reis nog.
  12. Frans:
    19 mei 2019
    Heeft Robert nu een dikkere kop gekregen of is dit gezichts bedrog.
    Mmm ik denk het niet.
    Goed dat er genoeg te zien is en dat jullie eindelijk de beren hebben gezien.
    Op naar de mammoet hahahah
  13. De Maasjes:
    20 mei 2019
    Hey buufkes! Wat gaaf die beren. Denk dat er hier 2 jaloerse kinderen zitten. Vooral Stijn had ze graag gezien!
  14. Toos en Piet:
    22 mei 2019
    Zo Zoรซ je maar Ilona waar een regenbui goed voor is lekker om verwent te worden met een ontbijd op bed fijn dat jullie het zo naar je zin hebben het lijkt wel of jullie in het paradijs ronddwalen geniet er van .
  15. Joyce de Vet:
    23 mei 2019
    wat een geweldige mooie natuur daar!! En wat tof dat je beren๐Ÿป hebt kunnen zien!!Echt een geweldige reis!!
  16. Gerard Verhoeven:
    23 mei 2019
    sorry voor de late reactie. Zijn weer mooie foto,s gerard is ook geopereerd,en de nieuwe vloer ook weer geรฏnstalleerd, wat een werk die vloer pfff robbert krijgt wel een buikje van het goede leven, en scheerapparaat kapot haha. Nog veel plezier samen. Groetjes van ons xxx