Thank you, Thank you very much ๐Ÿ™

23 mei 2019 - Evansville, Indiana, Verenigde Staten

Day #55

We zijn gisteravond laat aangekomen in het hotel in Pigeon Forge.
Wat is dat? Tja kortweg uitgelegd...1 grote kermis ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‚
Erg levendig met veel restaurants, winkels en attracties.

Pigeon ForgePigeon Forge

Pigeon ForgepPigeon Forge

Zelfs Dolly Parton heeft hier een pretpark ๐Ÿ˜‰.

Pigeon Forge

Overdag vrij rustig plekse en lekker bij het zwembad blog bijgewerkt, 's avonds hapje gegeten in het dorp en gekeken naar de komende dagen.....

Als 1e morgen naar de hoofdstad van de staat Tennessee en de hoofdstad van de countrymuziek; Nashville!

Day #56

Nashville dฤ— stad van de muziek ๐ŸŽถ.
Op broadway vind je ook niks anders dan barretjes en restaurants waar live-muziek๐ŸŽท๐ŸŽธ๐Ÿฅ op de kaart staat!!
De voorgevels zijn allemaal open waardoor je ook vanaf buiten kunt genieten van de muziek ๐ŸŽถ.

NashvilleNashville

Het is het geluid van harde muziek, gillende dames op een rijdende kroeg, meezingende mensen in de kroegen en nieuwe trends ๐Ÿ˜

Nashville

Het is een beetje Llorett de Mar voor de ouderen zeg maar ๐Ÿ˜‚ dus wij zijn op de goede plek (zal het zelf maar zeggen ๐Ÿ˜)

NashvilleNashville

NashvilleNashvilleNashville

Tuurlijk hoor je er een country-noot ๐ŸŽผ doorheen klinken maar voornamelijk is het de muziek van deze tijd die je hoort.
In een Honky-Tonk op Broadway proeven we van de sfeer....die is best gezellig!!
( zie video's)

NashvilleNashvilleNashvilleNashvilleNashville

In Nashville staat ook het Grand Ole Opry House; "home of American music and country's most famous stage"
Elke week vind er een live show plaats met country optredens, die live worden uitgezonden op Tv en radio. Namen als Dolly Parton en Garth Brooks (de rest kennen we niet ๐Ÿ˜‚) hebben hier naam voor zichzelf gemaakt.

NashvilleNashvilleNashvilleNashvilleNashville

Vroeger was de locatie downtown de place to be in Nashville, in het Ryman Auditorium, net achter Broadway.

(foto gemaakt door mijn eigen "joop van Tellingen" ๐Ÿ˜)

Nashville

Day #57

Na het ontbijt verlaten we Nashville en gaan we naar de volgende muziekstad:
Memphis ๐ŸŽถ๐ŸŽธ๐ŸŽถ
Bekend vanwege natuurlijk Graceland ๐Ÿ™,
Sunstudio ๐ŸŽง, Bealestreet ๐ŸŽค en the Peabody Hotel๐Ÿฆ†๐Ÿฆ†๐Ÿฆ†๐Ÿฆ†๐Ÿฆ†.

MemphisMemphisMemphis

Onderweg doen we nog maar een keer de Walmart aan voor wat boodschapjes en de rest van de dag nemen we de tijd voor de rit van zo'n 400 km.

Als we aankomen in Memphis rijden we naar het Lorraine Motel, waar Martin Luther King in 1968 werd vermoord door James Earl Ray vanaf de overkant vanuit een pakhuis.

MemphisMemphis

Martin Luther King stond op de galerij voor kamer 306 toen hij werd neergeschoten.

Memphis

De dag ervoor had ML King een speech gegeven en opgenomen voor de "sanitation worker" (gewone burger)
Het Lorraine Motel was in die tijd een "veilige haven" voor de African-Americans die Memphis bezochten.

Memphisย

Als we zover zijn ( lees: als robert zijn sigaretje ๐Ÿšฌ op heeft ๐Ÿ˜)
rijden we richting Graceland, een paar dagen overburen spelen van Elvis. ๐Ÿ™

Memphis

We slapen in een hotel tegenover Graceland. Je kunt je voorstellen wat we zien/horen; Elvis naast ons bed, Elvis boven ons bed, Elvis bij het ontbijt, Elvis is everywhere!!! ๐Ÿ˜‚

MemphisMemphisMemphis

Het hotel is blijven hangen in jaren '50; zelfs de stof is uit die jaren ๐Ÿ˜‚.
Het is babyblauw van binnen (schattig) en de lampen en meubels zijn ook nog uit die jaren en dat heeft natuurlijk wel wat, nostalgie met een vleugje stof van toen zullen we het maar noemen ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜Š.
En de bedden?? tja de vering was ook verleden tijd hahaha... Wel leuk detail is dat het zwembad de vorm van een gitaar heeft ๐ŸŽธ

Ach je moet alles meegemaakt hebben denk ik...eenmalig dan voor 2 nachten๐Ÿ˜‰
Leuk om te kunnen zeggen dat we een paar dagen de overburen van de Familie Presley waren maar onze neusharen en mijn rug denken daar anders over ๐Ÿ™

Day #58

Na onze eerste nacht in dit etablissement van nostalgie gaan we naar beneden om een gokje te gaan wagen aan 't ontbijt ๐Ÿฅช.
Zouden we de stof van de eitjes moeten blazen, zijn de wafels met een twist van de jaren 50 en is het brood vers of ook van gisteren ๐Ÿ˜ฎ.
Het ontbijt valt mee hoor, het is goed verzorgd en er is verse koffie โ˜•.
Er loopt een omaatje rond die alles continue bijvuld. Zij is wel van de jaren 40, wel ontzettend aardig.

Giateravond heb ik al kaartjes besteld voor Graceland. We willen niet in de lange rijen terecht komen, dus reserveren we onze plekken voor 0900 uur, dan maar keer niet uitslapen. ๐Ÿ˜‰

Jajaja jullie denken misschien dat wij alleen maar relaxen hier maar het is best aanpoten hoor ๐Ÿ˜

We wandelen na het ontbijt naar de ticketbox van Graceland.

Memphis

Het huis en het museum zijn gescheiden door een weg.
Als we ons gemeld hebben worden we met een busje ๐ŸšŒ naar het huis gebracht (heeft een hele lange oprijlaan)

Memphis

We krijgen een ipad met koptelefoon mee en het verhaal ๐Ÿ“– kan beginnen......

Memphis

Het begint in de Family-room, hier ontving Elvis zijn gasten...

MemphisMemphisMemphis

De Eetkamer word nog weleens gebruikt door Priscilla en Lisa Marie (vrouw en dochter ๐Ÿ˜‰)

Memphis

De slaapkamer beneden was van zijn ouders..

Memphis

De keuken was voorzien van alle gemakken en eigenlijk de drukste kamer van het huis, door de dag heen was er altijd wel iemand in de keuken bezig, Elvis leefde ook erg onregelmatig.

MemphisMemphis

We lopen naar de tv kamer....

De Jungle room..

De Pool room...

MemphisMemphis

Via de achterzijde komen door een hal waar we persoonlijke dingen zien, zoals zijn huissleutels, trouwpak, bureau en portretten.

Memphis

Achter in de tuin ligt het zwembad enย zijn de paardenstallen te vinden..

MemphisMemphis

Uiteindelijk is er dan de meditatie-tuin, Elvis zijn laatste rustplaats.
Ook zijn ouders, oma en broer liggen daar begraven.

MemphisMemphisMemphisMemphis

He is still Taking Care of Business โšก

Memphis

Onder de indruk verlaten we het huis en gaan we naar het museum aan de overkant. ๐Ÿ›

Dit gedeelte is een stuk commercieeler maar het hoort erbij.

We zien zijn auto,s en vliegtuigen...

MemphisMemphisMemphisMemphisMemphisMemphis

Zijn pakken...

Zijn trofeeรซn...

Memphis

En we komen door tig gift-shops ๐Ÿ˜, voor 2 croissantjes, 1 koffie en 1 soda betaal je $25,65 dus het budget voor de komende dagen is al op ๐Ÿ˜‚

Memphis

Elvis heeft iets neergezet waar men nu nog trots op gaat en terecht.
Elvis was een family-man, een vrijgevige man en een uitzonderlijke entertainer met een prachtige stem die je nu nog overal hoort.

Elvis werd ontdekt door een medewerkster van Sun-studio.
De eigenaar, Sam Philips luisterde naar het nummer "That's All Right" en de rest is historie. Sun studio en Elvis Presley bleken goud samen.

MemphisMemphisMemphis

Meer dan 40 jaar na zijn dood is Elvis nog steeds the King of Rock 'n' Roll. ๐Ÿคด

Memphis

's Avonds hebben we nog Bealestraat op ons lijstje staan.

MemphisMemphisMemphisMemphisMemphis

Wij zijn er op dinsdag en voor de sfeer op beale street moet je denk ik in het weekend hier zijn want zelfs het politie-buro was dicht hahahaha....

MemphisMemphis

Memphis heeft niet de charme die we verwacht hadden.ย
Graceland was erg indrukwekkend hoor maar zonder Graceland word memphis vergane glorie ben ik bang.๐Ÿ˜ฎ
Buiten de "highlights" zijn er ontzettend veel leegstaande/dichtgetimmerde panden en is het geen plek om een lekkere avondwandeling te maken๐Ÿค”

Fotoโ€™s

1. Jean en Dre:
    Hallo jong en lui๐Ÿ˜
    Wat een mooi verhaal en lang verhaal.
    Jullie hebben weer heel veel gezien.
    Maar dat van Elvis vind ik toch wel prachtig.
    Ik zie nu dat jullie over de helft van jullie tour zijn jullie inmiddels een eigen bed hebben haha๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
    Ist a joke hรฉ ๐Ÿคฃ
    Prachtige foto's zijn er weer gemaakt, nou ja op eentje na dan๐Ÿ˜œ
    Ik ga straks nog ff de filmpjes bekijken want die heb ik nog niet gezien.
    Veel plezier lieverds, pas op jezelf en op elkaar en opnieuw naar een nieuw avontuur ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  2. Janneke Kuysten:
    Wat een prachtig verhaal
    Erg leuk en interessant on te lezen en de plaatjes te bekijken super ๐Ÿ˜
    Geniet er van elke dag voor je t weet is t weer voorbij en zitten jullie weer in het saaie Nederland met ons opgescheept ๐Ÿ˜‚
  3. Miranda marcelis:
    23 mei 2019
    Zit er wel mooi uit de fotoโ€™s van Elvis heel indrukwekkend verhaal zeg
  4. Ilja:
    23 mei 2019
    Gaaf zoโ€™n muziektour tussendoor ๐ŸŽผ Weer mooie herinneringen erbij voor jullie ๐Ÿ˜˜
  5. Toos en Piet:
    23 mei 2019
    Jullie komen terug in de tijd van jullie jeugd. Maar jullie hebben dan ook nog veel in te halen uit je jeugd geniet er van het is jullie gegund wij zijn benieuwd of we jullie nog terug zien hier in dat saaie landje of kunnen jullie dat toch ook niet missen.
  6. Wim Zeegers...:
    24 mei 2019
    Geweldig..onze ELVIS..Bedankt voor het verhaal en de foto's....gr en geniet ze ......
  7. Marian ceron:
    24 mei 2019
    Wat een mooi verhaal weer en weer prachtige foto,s is allemaal heel indrukwekkend ik zou zeggen geniet maar lekker verder vele groetjes
  8. Tonny v Zon:
    24 mei 2019
    Ik heb weer genoten van jullie bezoek aan graceland NATUURLIJK ELVIS Hij blijft goed En jullie verslag ook Tot de volgende keer groetjes van ons ๐Ÿ˜˜๐Ÿค—๐Ÿ€
  9. Dre:
    24 mei 2019
    En nu al zingende van de Elvis liedjes op naar het volgende ,ik lees en kijk mee groetjes xxx
  10. Lenie Zeegers:
    26 mei 2019
    Weer mooie foto's van een hele mooie reis maar ik heb heel erg genoten van Graceland geweldig nu weet ik ook hoe Elvis heeft gewoond super .Groetjes Lenie ๐Ÿ˜Š