Start your engines ๐Ÿ

28 mei 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hey lieve volgers,
We zijn inmiddels op de helft van onze reis. We genieten ontzettend van wat we allemaal zien, meemaken en ontmoeten (mens en dier ๐Ÿ˜‰).
We zien de uiterste van steden, natuur en van mensen.
De vele kilometers en ervaringen hebben tot nu toe veel indruk op ons gemaakt en zoveel "rijker" en wijzer gemaakt! ๐Ÿ’™ย
Deze reis is voor ons nu al onvergetelijk en we hebben nog zoveel te gaan!!

Thx voor jullie reacties....๐Ÿ˜˜

Day #59

Vandaag is de staat Kentucky aan de beurt, en dan denken jullie weer aan KFC (Kentucky Fried Chicken) zeker ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.
Weinig tegen gekomen trouwens ๐Ÿ˜‰
Kentucky rijden we eigenlijk alleen doorheen op weg naar Evansville, net over de grens in de staat Indiana. ๐Ÿ
Onderweg maken we wel een stop bij de Kentucky dam, een van de grootste in het oosten van de VS.

106006910600611060078

Doordat het water zo kolkt bij de dam raken vissen van de wap en is het voor vissers en reigers een ideale plek om visjes te vangen.

10600741060077106006710600541060041

Zelfs de auto is van de wap; die zegt dat we op een "ongebruikelijke" weg rijden ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ (wij zijn het pijltje hรจ)

1060079

Day #60

Deze 2 dagen gebruiken we om de bagage wat te reorganiseren/opruimen (moet ook gebeuren ๐Ÿ™ƒ) en om effe lekker bij te tanken op voorhand want de Indy500 ๐Ÿ komt eraan en daarna Chicago dus dat word wandelen ๐Ÿ‘ฃ

Day #61

1060094

Maar goed ook om deze 2 dagen niet al te veel ondernemen want 's morgens om 1000 uur is het 89ยฐ ( 32 graden ๐ŸŒž).
Goed excuus ๐Ÿ˜‰

Day #62

Vandaag rijden we aan richting Indianapolis. Zondag gaan we daar naar de wereldberoemde en volgens Robert geweldige Indy500. ๐Ÿ
Onderweg naar indianapolis komen we weer een flinke onweersbui โšก tegen en hoop ik echt niet dat dat morgen ook zo is want dan word de race niet gereden. Dat is dan vervelend natuurlijk maar wat erger is is Robert dan!! ๐Ÿคข

De kaartjes voor de race heb ik in nederland al besteld en thuis gekregen.
Een parkeerkaart?? tja niet aan gedacht. Ja zelfs ik vergeet weleens wat ๐Ÿ˜‹.
Voor we naar het hotel rijden gaan we eerst langs het circuit want ik denk dat we het beter vandaag nog kunnen regelen dan morgen in de drukte. ๐Ÿ˜‰
Het is nu al een drukte van jewelste met campeerders en politie!

We rijden en vragen wat rond en uiteindelijk rijden we de straat achter het circuit in. Het circuit ligt gewoon !๐Ÿ™„ in een woonwijk.
Er staat een stelletje buiten met hun hond en ik ga hun vragen of ze me misschien kunnen helpen.
Sandra zegt gelijk, tuurlijk gewoon in mijn voortuin parkeren ($40). Zo werkt het gewoon hier! En geloof me: op het circuit kost parkeren tussen de 50-80, dus nu hebben we een privรฉ-parkeerplaats EN zijn goedkoper uit. ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‚
We kletsen wat, reken af met Sandra en rijden naar het hotel. Zonder bonnetje, ticket maar op vertrouwen dat we morgen plek hebben in de voortuin ๐Ÿก.

's Avonds pakken we alvast onze spullen, drinken, (veel water want ondanks de regen die ze voorspellen is het hot๐ŸŒž)
zonnenbrand, snuupkes en de camera en kruipen vroeg te bed!...Morgenvroeg loopt de wekker om 0600 ๐Ÿ˜ซ af!

Day #63

De race-dag vandaag. De indy 500, DE race onder de autoraces!!!

En wat een spektakel, voor ons toch wel anders dan bij ons in nederland!
Het begint al met het aantal bezoekers: meer dan 300.000 bezoekers. Ongekend.

10602361060192

We rijden al op tijd weg uit het hotel want Robert krijgt het de avond van tevoren al op zijn zenuwen de stresskip ๐Ÿ”.
Nou met zoveel bezoekers op komst weet je volgende tekst al; FILE (en een chagerijnige man ๐Ÿ˜‚)

IMG-20190526-WA0008

Dik een uur later dan gepland komen we aan bij onze "privรฉ-parkeerplaats" ๐Ÿ˜‰. Sandra heeft netjes een plek voor ons opengelaten en "unblocked".
Geweldig toch hoe dat gaat hier..๐Ÿ˜Š

Het circuit ligt 2 straten verder dus we lopen richting onze tribune en ik ben zeer benieuwd of we niet weer zo hoog zitten als bij de Superbowl in New York ๐Ÿ˜ซ.

IMG-20190526-WA0052IMG-20190526-WA0051

Wat was dat hoog!! Maar deze keer hebben we "subtielere" plekken. Wel dicht op het circuit, goed zicht en een tv-scherm voor ons neus.

Het voorprogramma begint met een "marching-band" , ๐Ÿฅ het eren van veteranen๐Ÿ‘จโ€โš– met een minuut stilte en dat maakt indruk hoor; als 300.000 man stil is !!,op staat van hun stoel, het volkslied word gezongen en op de laatste uithaal van Kelly Clarkson komen die straaljagers over het publiek. Dat geeft kippenvel en een adrenaline-rush tegelijk ๐Ÿ™‚. (we hebben een stukske gefilmd voor jullie)

1060134

106012710601281060131

Als de race staat te beginnen word Robert al zenuwachtig, zo spannend vind hij het!
Dit is echt zijn ding ๐Ÿ™ƒ๐Ÿ๐Ÿš˜.

IMG-20190526-WA0021

Maar Robert is niet de enige want als de special guest omroept; "Lady and Gentlemen start your engines" ๐ŸŽ™ dan begint de tribune te schudden. De energie die vrijkomt is niet normaal.
Bij de Indy 500 doen ze een rollende start, eerst 3 rondjes achter de safety-car en daarna bij de Brickyard (start/finish)๐Ÿ geven ze gas als Matt Damon met de groene vlag heeft gezwaaid en komen er met een oorverdovend geluid 33 indy-cars voorbij waarvan er 1 een vrouwelijke bestuurder is. Knap toch in zo'n mannenwereld ๐Ÿ’ช
Het is een race van 500 mile, 200 rondjes op een oval rijden. Alleen rondjes denk je dan?? Dat deed ik ook๐Ÿ˜ tot mijn man effe vertelde dat het erg zwaar is gezien de baan in de bochten schuin loopt en de auto eigenlijk automatisch naar de buitenkant word gedrukt. De snelheid is ook behoorlijk dan, gemiddeld 340 km per uur en dat 200 rondjes lang..๐Ÿ˜ฎ
Er gebeurd zo weleens wat tijdens de race...

1060222106023110602171060172

En om je heen is ook genoeg te zien, als je je niet gedraagt dan wieberen ๐Ÿบ.

10601981060199

De laatste paar rondjes gaat de adrenaline bij de coureurs helemaal om hoog want dit winnen is toch wel een prestige-ding en je krijgt geen champagne ๐Ÿพ als winnaar maar een fles melk ๐Ÿถ.

20190527_220831

Na de race lopen we terug naar de auto en onze "privรฉ-parkeerplaats" is super, Sandra heeft zich aan haar woord gehouden. Geen auto voor ons zodat we kunnen "gaan" wanneer we willen ๐Ÿ‘.

20190526_165729

MAAR er zijn zo'n 300.000 mensen met ons die vertrekken dus Indianapolis is dichtgeslibd.

20190526_16585020190526_174031

Ach heerlijk toch zo met z'n allen , leuke sfeer en we lammen maar wat in de voortuin bij Sandra op het gras tot er beweging in het verkeer komt...zo'n uur verder ๐Ÿ˜‚.

IMG-20190526-WA005020190526_170119

20190526_174858We zijn te moe om uitgebreid te gaan eten en het is overal zo druk dat we een burgertje ๐Ÿ” en een nr-tje 13 (kip) bestellen en naar het hotel rijden.

Douchen want we stinken naar de rubber.

Onderweg hier op reis waren er verschillende mensen die zeiden dat Indiana niet zo'n mooie en vriendelijke staat is, maar wij hebben het tegendeel gezien. Een leuke, mooie en vriendelijke staat met veel actie ๐Ÿ.

Truste en see you in The Windy City...๐Ÿ˜˜

Fotoโ€™s