Big Easy ๐ŸŠ

4 mei 2019 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Day #37

In de staat Louisiana ๐Ÿ‘’ hebben we de eerste overnachting in Shreveport.
Een stad net de over de grens, een soort van mini Las Vegas.

ShreveportShreveportShreveportShreveportShreveportShreveportShreveport

Day #38

A new day.....๐ŸŒž
Vandaag vertrekken we naar New Orleans,
The big easy zoals de stad ook genoemd word.

New Orleans

Als we daar 's avonds aankomen begint het al goed ๐Ÿ˜ฎ.
We checken in een hotel aan een doorgaande weg. Ziet er leuk uit, echt op z'n New Orleans, zwembadje ๐Ÿ„โ€โ™€๏ธ, leuke mensen.

New Orleans

We brengen onze spullen naar de kamer en gaan een restaurantje zoeken om een hapje te eten. Op internet vinden we er 1-tje die heel veel goede recensies heeft dus
we rijden richting Franklin Ave.
Dat klinkt best goed toch?? ๐Ÿ˜‰ Nou avontuur is leuk hoor maar dit was zo van; deuren op slot en gewoon door rood rijden. ๐Ÿ˜‚
De buurt waar we inrijden is niet voor toeristen bestemd of ik moet voor jullie een drive-by shooting op mijn camera willen vastleggen voor in mijn blog ๐Ÿ“ธ.

New OrleansNew Orleans

Tja een mens moet toch eten en het was al laat en we hadden geen zin om weer te zoeken dus rijden we terug naar de Interstate en parkeren bij Denny's en daar "durven" we gewoon uit te stappen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Het is wel 25 km rijden maar je moet wat over hebben voor je bordje eten ๐Ÿœzonder eventuele kogels om je oren. ๐Ÿ˜

Day #39

Na het ontbijt draai ik een wasje (pfff moet nog hard werken ook ๐Ÿ˜Š) en gaan we La Fayette Cemetary opzoeken.

New Orleans

De cemetary ๐Ÿ’€ is vroeger daar geplaatst als scheiding tussen het Garden District en het Irish District, een scheiding tussen rijk en arm.
De rijken hadden een eigen tombe en de armen werden vaak in een "vault" geplaatst bij elkaar.

New OrleansNew Orleans

Vanwege de moerassige ๐ŸŒพondergrond werden mensen niet in de grond begraven maar werd de kist in een bovengrondse tombe gezet, om te voorkomen dat kisten kwamen "bovendrijven" na verloop van tijd.

New Orleans

La Fayette Cemetary is toch wel een beetje creepy, met vervallen en deels open graven maar het geeft je het gevoel echt terug in de tijd te zijn...

We rijden een paar mile verder richting het hart van New Orleans.
De auto gaat een parkeergarage in en we gaan aan de wandel.
Op tijd wat drinken want het klimaat hier is toch wel anders, beetje klef ๐ŸŠzeg maar.
Erg vochtig warm en overdag boven de 30 ๐ŸŒž.
We zoeken een beetje verkoeling op door naar de River Walk te wandelen. Uitzicht op de haven en langs het water geeft toch een lekker verkoelend windje ๐ŸŒฌ.

New OrleansNew OrleansNew OrleansNew Orleans

Het is de Mississippi-river dus een raderstoomboot kom je hier wel tegen.

New OrleansNew OrleansNew OrleansNew Orleans

Als we dan French Quarter inlopen zien we een restaurant met een typisch New Orleans balkon. Het is een Oyster-bar ( 1 van de honderden hier denk ๐Ÿ˜‰), maar ze hebben er meer dan alleen oesters.

New OrleansNew Orleans

We gaan boven op het balkon zitten en hebben een leuk uitzicht.

New OrleansNew Orleans

Beneden ons werd een gast aangehouden door de politie en no mercy; hij moest zijn auto inleveren.

New Orleans

Genoeg te zien dus hier maar wel stil zitten want het balkon is niet waterpas zeg maar ๐Ÿ˜‚.

We hadden de auto toch in de parkeergarage gezet? Ja maar welke???๐Ÿ˜ฎ
Ohhhhh wereldreizigers hoor, auto kwijt hahaha.
Ik had gelukkig een foto gemaakt van de buurt toen we uit de garage liepen dus we kwamen al dichterbij en na een uur rondlopen eindelijk gevonden..๐Ÿš˜.
Goapers.....

Day #40

De sfeer in French Quarter en Bourbonstreet๐Ÿน hebben we gister niet geproefd want we hadden het te druk met de auto zoeken dus dat doen we vanavond wel. ๐ŸŽป

We pakken eerst de auto en rijden naar het City Park, effe lekker wandelen en op zoek naar alligators ๐ŸŠ.
Die zien we niet maar wel schildpadjes, vogels, een lizzardje en het is een prachtige omgeving.

New OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew OrleansNew Orleans

We rijden nog naar een plek in het park wat volgens een visser een prachtige plek moet zijn. Na 10 minuten uit de auto horen via een ๐Ÿ“ฃ megafoon, "driver of the SUV, your car is about to be towed". Tjuuu mocht je toch niet parkeren, gelukkig was de agent meedenkend met ons wereldreizigers ๐Ÿ˜‚
Op de terugweg naar het hotel voor een middagdutje ๐Ÿ˜ด stoppen voor een bakske van Roberts lievelingskoffie โ˜• en chocolade-croissantjes bij de Starbucks.

's Avonds in French Quarter lekker gegeten, door Bourbonstreet geslenterd en de auto teruggevonden ๐Ÿ˜‚ Jaja een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen ๐Ÿ˜‰

New OrleansNew OrleansNew Orleans

New Orleans is leuk als je in French Quarter blijft, city park of andere toeristische plekken.
New Orleans heeft voor ons niet de charme die we hadden verwacht met muziek en bezienswaardigheden. French Quarter is mooi hoor en 's avonds erg levendig.
Wat ons vooral opviel waren de sirenes (continue en overal politie), de vele mensen die op straat leven en je ook benaderen, bijna geen jazz of blues muziek en heeeel veeeeel alcohol als basis...

Niet alleen in Las Vegas kan alles...๐Ÿคก

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf โ‚ฌ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoโ€™s

1. Nancy van der Burgt:
    4 mei 2019
    Zo te zien vermaken jullie je prima! Volgende keer locatie prikken in Google als je je auto parkeert ๐Ÿ˜‰ scheelt een hoop zoekwerk ๐Ÿ˜
  2. Dre:
    4 mei 2019
    Ziet er allemaal leuk uit ben benieuwd naar de Volgende dagen
  3. Janneke Kuysten:
    Wauw echt prachtige fotoโ€™s vooral de wildlife fotoโ€™s echt super mooi๐Ÿ˜
  4. Miranda marcelis:
    Weer een top verhaal. ๐Ÿ‘
  5. Sander:
    Ziet er top uit, das geen waranda waar jullie doorheen lopen! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป
  6. Gerard Verhoeven:
    4 mei 2019
    super mooi hoor en Ilona, Robert de was laten doen hahaha ,zag ook dat hij in het gras stond met zijn lange nek,dat huis met die skeletten iets aparts leuke foto,s.nu wachten op weer mooie foto,s veel plezier samen xxx
  7. Jean en Dre:
    4 mei 2019
    Weer een mooi verhaal in elkaar gezet ilona, maar het is wel ff spannend geweest dan๐Ÿ˜ฏ volgende keer moeten jullie misschien kogelvrije vesten mee nemen voor dat je weer in van die vage plekken beland๐Ÿ˜Ž
    Foto's zijn weer super tof ๐Ÿ“ธ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  8. Ilja:
    4 mei 2019
    Gelukkig in elk geval de auto kwijt in de buurt die wel toeristenvriendelijk was, dus dat kon nog veeeel erger ๐Ÿ˜‰
    Leuk om jullie zo te zien genieten ๐Ÿ’ซ๐Ÿ“ธ๐Ÿ˜˜
  9. Wim Zeegers...:
    5 mei 2019
    Het was weer een mooi verhaal.en spannend..ik hoop dat je toch weer veilig thuis komt..gr
  10. Lenie Zeegers:
    5 mei 2019
    Wat een mooi verhaal en jullie maken zo toch wel wat mee maar ik had ook verwacht dat er in New Orleans veel muziek was daar staat t toch om bekent ,jammer t veranderd allemaal maar toch een mooie belevenis gr Lenie
  11. Tonny v Zon:
    5 mei 2019
    Wel weer spannend hรจ Komen waar je beter niet kunt komen Maar het was weer een hele belevenis Je auto zoeken hihihihi op naar het volgende groetjes ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜Š๐Ÿค—๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€
  12. Toos en Piet:
    Gezellig zo jullie optimaler
    Verhalen te lezen wij kunnen zo met jullie de reis mm

Mee kunnen beleven geniet er van en veel plezier.
  13. Elly Van Deutekom:
    7 mei 2019
    Spannend allemaal. Wou dat ik erbij was. Maar zo leuk geschreven het is net alsof ik zelf bij ben. Geniet ervan. We missen jullie ๐Ÿ’‹โค๐Ÿคฉ๐Ÿ˜