Switching again ๐Ÿš˜โ›ฐ

1 mei 2019 - Bossier City, Louisiana, Verenigde Staten

Day #36

Van deze zondag maken we ook echt een lamme zondag... effe rust voor het ruggeske ๐Ÿ‘ต en een beetje kijken wat we nog willen zien in Texas...

Day #37

Spannende dag vandaag ๐Ÿง...we gaan de auto ophalen en manlief is als auto-liefhebber errrrrrrrrrggggggg benieuwd. Ik heb een auto gehuurd bij Alamo daar mag je zelf kiezen dus dat zal wel goed komen maar hij wil graag een American Car ๐Ÿš˜.
Alle spullen laten we lekker op de hotelkamer staan en gaan eerst naar het vliegveld ๐Ÿ›ซ. Hmmmm helaas luitjes we komen nog niet naar huis maar we pikken daar de auto op!
Op het vliegveld heb je meer keus en is goedkoper dan op een stadskantoor ๐Ÿ˜‰.

Nadat we aan de balie 10 minuutjes papierwerk hebben ingevuld, kunnen we doorlopen naar de garage. Daar staan de auto's met sleutels erin klaar, de keus voor ons is makkelijk: een amerikaan en veeeeeel kofferbak-ruimte. We stappen in en rijden naar de uitgang, daar word de auto op mijn naam geregistreerdย en let's roll ๐Ÿš˜.

DallasDallasDallas

Het is maar 15 minuutjes rijden en dan zijn we weer bij het hotel, we laden alles in en checken uit.

Iets wat ik ook graag wilde zien is het AT & T Stadium in Dallas. ๐Ÿˆ
Het is het grootste overdekte stadion ter wereld en het thuis voor het footballteam: Dallas Cowboys.

Dallas

Zoals wel veel dingen hier in the States is het stadion HUGE. Het vrijheidsbeeld uit New York kun je hier binnen zetten met het dak dicht!!

We gaan een tour doen, want dit willen we wel van binnen zien.

Het tv scherm hangt boven de "50 yard line" in het midden van het veld. Het scherm is 7 verdiepingen hoog en staat in het Guinness Book of World Records.
Als je het scherm op het veld legt , is het scherm groter ๐Ÿ˜ฎ, het bestaat uit meer dan 10 miljoen ledjes.
Dat scherm hangt binnen!! dus kun je nagaan hoe groot dat stadium is!!

DallasDallas

Het is immens en we zijn overal geweest van de box van Mr. Jones (eigenaar van de Dallas Cowboys) , de tribunes, de locker-rooms van de spelers en cheerleaders, de suites om prive te kunnen kijken tot aan het hoogste niveau om de wedstrijd te kunnen volgen: Dr pepper area.
En geloof me, ik ben weer een paniekaanval ๐Ÿ˜– rijker want het is freaking hoog!!

1040857

1040859

Dallas1040860104085410408521040851

1040844

Dallas

Wel superleuke ochtend gehad en veel geleerd. Vooral dat het niet alleen in Vegas "over the top" kan zijn.๐Ÿ˜‚
Totaal 3500 tv's in het stadion want je mag niets missen van de games!

De heren toiletten kunnen omgebouwd worden tot vrouwentoilet ๐Ÿšฝ als er een vrouw-gerelateerd evenement is.
De lampen zijn in football-vorm.

Dallas

Het hout in de kleedkamers is van Senegals hout en het marmer op de vloeren heeft de kleuren van de Dallas Cowboys....overal is aan gedacht!!

Het dak kan in 10 minuten โฒ opengeschoven worden en ook de glazen wanden zijn van boven naar beneden!!! glazen schuifdeuren die in 6 minuten geopened of gesloten kunnen worden.

Erg indrukwekkend, erg leuk en erg over the top!! ๐Ÿ˜‹

Tijd voor een bakske en iets te eten..๐Ÿฅช.

We pauzeren bij de Starbucks en rijden dan verder richting het oosten van Dallas.
We zijn natuurlijk echt toeristje aan het uithangen en dan kun je de Southfork Ranch niet overslaan ๐Ÿ˜‚

1040900

1040870

De serie Dallas was wereldwijd een hit en vandaag de dag kun je door het huis wandelen. De opnames werden voornamelijk wel in een nagebouwde set in California opgenomen. Er woonde toendertijd wel gewoon een gezin op de ranch.
Je ziet dan wel dat ze toen ook al "wide-angle" lenzen hadden want het is allemaal een stuk kleiner in het echt๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜‰.

104090710409061040905ย 104089310408821040881104088010409031040875

Wat wel echt was was de drank die JR en Sue Ellen wegdronken, na 1500 uur werden er geen opnames meer gemaakt, vanwege de hitte maar ook vanwege de nuchterheid van die 2 ๐Ÿ‘ธ๐Ÿคด.

Leuk stukje nostalgie....๐Ÿก

20190501_001215

Als we op de Southfork Ranch wegrijden rijden we verder oostelijker.
Dat betekent ook dat we Texas gaan verlaten en de volgende staat gaan verkennen: Louisiana.

louisiana

Texas, The Lone Star State โœด stond hoog op ons lijstje en dat is het meer dan de moeite waard geweest.
Groenโ›ฐ, Gastvrij ๐Ÿ˜Š, Gusty ๐ŸŒฌ.
We hebben een geweldige tijd gehad in Texas. Veel gezien ๐Ÿ‘€ en gedaan ๐Ÿ‘maar ook nog genoeg te ontdekken.
We hebben Texas ervaren met de camper en zeker te weten voor herhaling vatbaar.

Texas; you were great ๐Ÿ˜š and we will be back. ๐Ÿค

Fotoโ€™s

1. Marian ceron:
    1 mei 2019
    Wat mooi allemaal een prachtig huis wel een beetje klein?Texas is prachtig op naar de volgende staat ben benieuwd naar de foto.s groetjes
  2. Janneke Kuysten:
    1 mei 2019
    Super mooi reisverhalen weer we zijn zeer benieuwd naar het volgende avontuur in de staat Louisiana ๐Ÿ˜˜
  3. Tonny v Zon:
    1 mei 2019
    Wel een mooi huis wat hebben jullie vรฉรฉl gezien Dat stadion ppppffffff wel een overwinning voor jou Ilona zo HOOG Nou ik ben weer benieuwd naar je volgende schrijven groetjes ๐Ÿค—๐Ÿ’ž
  4. Toos en Piet:
    1 mei 2019
    Hallo luitjes ik liep wat achter met jullie verhalen maar nu ben ik weer bij.geweldig jullie verhalen en zo fijn en verzorgt weergegeven jullie zullen dit nooit vergeten geniet er nog van.
  5. Wim Zeegers...:
    2 mei 2019
    Het was weer geweldig prachtige foto's we kijken weer uit naar het volgende...
  6. Lenie Zeegers:
    2 mei 2019
    Wat mooi toch weer Dank je wel geniet er samen.maar fijn van .Groetjes Lenie
  7. Dre:
    3 mei 2019
    En hoe rijd je Jeep Robert??