Howdy friends ๐Ÿ‘ข

10 april 2019 - Arlington, Verenigde Staten

Day #14

Howdy ๐Ÿค

Vannacht niet zo goed geslapen....camper stond niet waterpas ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Voeten ๐Ÿ‘ฃ lagen hoger dan ons hoofd ๐Ÿ‘€.
Toch beginnen we na het ontbijt en 6 bakken koffie โ˜• van Robert aan de rit naar de volgende staat, de 4e van ons lijstje: Texas ๐Ÿค

TexasPalo Duro Canyon

We zien duizenden (dat denken we ๐Ÿ˜‰, we zijn op een gegeven moment de tel kwijt geraakt) windmolens langs de weg en niet te missen de ongeveer net zoveel koeien ๐Ÿ„. Typisch beeld wat we hadden verwacht, vooral met de cowboys erbij ๐Ÿ˜Š

Amarillo20190407_204559Amarillo

On our way to Amarillo ๐ŸŽถ....the Cadillac๐Ÿš˜ Ranch...

Voor velen een must-see dus wij als nieuwsgierige aagjes ๐Ÿ‘€ ook.....
Nou dat was een bummer (mijn eerste "mwah"-momentje). Tja het is hier ook niet perfect ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
De cadillacs staan half ingegraven in een weiland. Het heeft er pas geregend denk want de meeste staan in de modder. Het is begonnen als een kunstwerk maar inmiddels word het gestimuleerd om zelf een spuitbus ๐Ÿ–Œ mee te nemen of daar te pakken en een cadillac te kleuren.
Vergane glorie vind ik en erg jammer om te zien dat mensen zo'n puinhoopโ˜ฃ achterlaten...nog nooit van een prullenbak gehoord? Jammer want dat is toch meestal wel anders hier ๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ธ

AmarilloAmarilloAmarillo

We rijden door naar Palo Duro Canyon ๐Ÿž State Park een beetje zoals de Grand Canyon maar dan kleiner...

Palo Duro Canyon

Palo Duro CanyonPalo Duro CanyonPalo Duro Canyon

Als ik dan op de camping dit verhaaltje in elkaar aan flansen ben zitten we te wachten op de Limousine !๐Ÿš•๐Ÿš• (geen emoji ๐Ÿ˜‰ dus jullie fantasie weer gebruiken ๐Ÿ˜‚).
We worden opgepikt om te gaan eten bij de Big Texan Ranch..๐Ÿค .

AmarilloAmarilloAmarilloAmarilloAmarilloAmarillo

We gaan niet voor die van 2kg ๐Ÿ—, die je gratis krijgt als je alles op hebt hoor. We gaan proberen normaal te doen ๐Ÿค—
Er is iemand die het probeert en mag aan de grote tafel gaan zitten....de klok ๐Ÿ•Ÿ begint te lopen want je hebt maar 60 minuten!! Helaas...niet gelukt maar krijgt een doggy bag ๐Ÿ• mee ๐Ÿ˜Š

Amarillo

Net voordat we opgepikt werden komt er een man, Gary ๐Ÿง“ die ook hier op de camping staat. Hij komt uit Texas (San Marcos), sinds 3 jaar weduwnaar nadat hij zijn vrouw verloren heeft aan kanker๐Ÿ˜ข.
Hij vraagt of hij met ons mee mag en hij heeft een COUPON, dus uiteraard..๐Ÿ‘
Hij geeft ons veel info over Texas en een boek....een state travel guide ๐Ÿ“˜, met ontzettend veel tips en trics ๐Ÿ˜‰. Erg blij mee want dan zien we meer als alleen de toeriste-toelie. Zoals Palo Duro SP, Caprock Canyon en Wichita Falls.

Amarillo

Met de Limo aangekomen bij de Big Texas Ranch, kijken we onze ogen uit. Zoals je verwacht dat het in Texas is ๐Ÿค
Helemaal kauwgom-knauwend goed ๐Ÿ™ƒ

We hebben heerlijk gegeten en leuk entertainment gehad, terug naar de camping met een Limo.....Het moet niet gekker worden ๐Ÿ˜Ž

Day #15

De rit naar Fort Worth is zo'n 550 km ๐Ÿ“ˆdus we gaan halverwege ergens overnachten... Waarโ‰๏ธ tja dat zien we wel, dat is nou zo leuk aan roadtrippen ๐Ÿš˜

Caprock CanyonTexas

In het boek van Gary vinden we Caprock Canyon dus gaan we die kant op. Onderweg stoppen we bij Lake Mackenzie.

Lake maden

In Caprock Canyon kopen we een "permit" zodat we door het park mogen. Wat dat betreft zijn de Amerikanen erg beschermend over hun natuur ๐ŸŒฒ en wildlife ๐ŸžTerecht ook!!! Ze willen dat je de omgeving en de inhoud respecteert. Let the wildlife be...(nou dat doen we ook hoor)

Caprock CanyonCaprock Canyon

In Caprock Canyon heeft de Bizon het voor het zeggen. We krijgen bij het kopen van de "permit" al een kaartje met waarschuwingen ๐Ÿ›‘ en uitleg van de ranger dat je ze echt NIET moet benaderen want het is "baby-seizoen" en de vrouwtjes hebben last van PMS ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Caprock CanyonCaprock CanyonCaprock CanyonCaprock Canyon

De omgeving is prachtig en na 5 minuten zien we een groep bizons ๐Ÿƒ grazen/slenteren vlak langs ons.....Inmense beesten hoor en inderdaad "let the wildlife be" , want als een bizon het op zijn heupen krijgt liggen we om met camper ๐Ÿ˜ฏ

Caprock CanyonCaprock Canyon

Ook veel prairie-hondjes komen we tegen,
zijn erg alerte beestjes ....tjop op de achterpootjes...rondkijken en vlug het holletje in ๐Ÿฟ

Caprock Canyon

We zien ook Miep Miep Roadrunner๐Ÿฆƒ...en zijn naam heeft ie niet voor niks....super snel. Ik heb hem op foto...zoek en gij zult vinden ๐Ÿ˜โ†™๏ธ

Caprock Canyon

Het is bloedje heet..boven de 30 graden๐ŸŒž en mijn thermometer ๐ŸŒกis wel klaar mee voor vandaag dus op zoek naar een camping. Best snel een gevonden op internet, maar daar aangekomen rijden we door. Staat midden in woonwijk, op een grasveldje en eromheen zien we alleen maar rare figuren ๐Ÿ‘ฒ๐Ÿ’‚โ€โ™‚๏ธ๐Ÿ•ต๏ธโ€โ™‚๏ธ. Te veel avontuur is ook weer niet goed ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜Š

We rijden verder en komen uit bij een farmer, kei leuk en heeft zelfs een shelter in geval dat er een storm is ๐Ÿ˜ฑ maar of ons die gaat redden??

QuanahQuanahQuanahโžก๏ธshelter ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

'S morgens nog effe een wasje draaien en afscheid nemen van de Kat des huizes.๐Ÿˆ

Quanah

We rijden vandaag naar Fort Worth. Het belooft een bumpy ride te worden want het waait behoorlijk ๐Ÿ’จ en leuk hoor zo'n hotel op wielen maar het vangt behoorlijk veel wind.
In de middag en natuurlijk op het heetst ๐ŸŒž van de dag komen we door Wichita Falls...een gemoedelijk klein dorpje ๐Ÿ  met een man-made waterval van 59 ft (18 mtr) omdat de oorspronkelijke weggevaagd is in een overstroming.๐ŸŒŠ

Wichita FallsWichita FallsWichita FallsWichita Falls

Wichita Falls

Wichita FallsWichtia Falls

Na de tussenstop daar rijden we verder naar een camping in Fort Worth en zijn blij als we er zijn...zijn gaar van het rijden ( en mijn maag ook ๐Ÿคช).

Fort WorthFort WorthFort WorthWichita Falls

Als alles op zijn plek en aangesloten zit gaan we lekker bij de camper zitten in de schaduw ๐Ÿ˜Ž.
Om 1800 uur is het nog boven de 30 ยฐ ๐Ÿ‘’
Daarom is Texas in de zomermaanden niet zo'n goed plan....veeeeeel te heet ๐Ÿ”ฅ.

De komende paar dagen blijven we hier. We moeten wel want ik heb kaartjes voor het kampioenschap Rodeo ๐Ÿฎ๐Ÿด op the Stockyards voor vrijdagavond....Frontrow seats.โœ”

Fort Worth

Vanavond wil Robert persรฉ bij Denny's eten want hij heeft zin in Chicken ๐Ÿ“ Skillet: pittige kipschotel met jalapeรฑo's ๐ŸŒถ...Okido dan appen we gewoon d'n ๐Ÿš– Uber...geweldige uitvinding ๐Ÿ˜Š.

That's all Folks for now....we will be back..๐Ÿ˜˜

Fotoโ€™s

1. Gijs:
    Ziet er allemaal goed uit was ik nog maar daaro mooi hor ๐Ÿ’ช๐Ÿผ๐Ÿ‘๐Ÿป
  2. Wim Zeegers...:
    10 april 2019
    Ja heel mooi mooie foto's en een mooie belevenis..gr Wim
  3. Elly Van Deutekom:
    Geweldige foto's en mooie omgeving. Ik geniet met jullie mee ๐Ÿ’‹โค๐Ÿคฉ๐Ÿ˜˜
  4. Janneke Kuysten:
    10 april 2019
    Wauwwwwiiiiiweee wat gaaaaf ik wil ook mee na de rodeoshow en met de limo mee en Bisons kijken en op de farmer slapen en naar cowboys kijken en en en en ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
  5. Jean en Dre:
    10 april 2019
    Wowww wat een geweldige ervaring weer, jullie hebben al veel gezien.
    Wat een beleving dat is genieten
    Veel plezier bij de rodeo ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  6. Marian ceron:
    10 april 2019
    Wat een verhaal het ziet er erg mooi uit mooie foto.s het is daar heet hier is het erg koud wil maar geen mooi weer worden nou geniet er maar van vele groetjes
  7. Miranda marcelis:
    Lekker blijven genieten ๐Ÿ˜œ
  8. Astrid:
    10 april 2019
    Was weer leuk om te lezen...een road runner heb ik zelf ook al eens gespot zooo snel.
    Goede reis maar weer
  9. Ilja:
    10 april 2019
    Met de limo terug naar de camping... dat is pas glamping ๐Ÿ˜‚๐Ÿ‘Œ๐Ÿป Enne idd die kat is veel leuker dan die modderige cadillacs ๐Ÿ˜บ๐Ÿ˜˜
  10. Lenie Zeegers:
    10 april 2019
    Wat beleven jullie mooie en leuke dingen och geweldig een droom altijd van mij geweest naar texas maar nu beleef ik het ook mee geniet er van ๐Ÿ˜˜๐Ÿ‘
  11. Tonny v Zon:
    10 april 2019
    Wat warm Maar dat weet je Mooie rit wat hebben jullie veel gezien en die poes wel jullie liefste dier hรจ Nou is het een paar dagen rustig tot jullie naar de Rodeo gaan we horen het weer heel veel groetjes
  12. Pascalle:
    Heejh Luitjes,
    Had van Colinda jullie link gehad van jullie avontuur. Wat gaaf zeg zo kort nog maar weg en al zoveel gezien en gedaan. Vet zeg die camper. Ik volg jullie reis geniet ervan samen
  13. Silles:
    10 april 2019
    Wat gaaf! Wat een enorme belevenis! Jullie zijn echt aan het genieten. ; het straalt van jullie gezichten af! En jullie hebben nog lekker veel te gaan en te zien! Geniet ervan met zijn tweetjes ๐Ÿ’‹